عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان: ۳۰۰۰ نفر در مرکز موقت بستری بیماران کرونایی دشتستان خدمات بالینی و پزشکی دریافت کرده‌اند

ماریا خویشدوست در مصاحبه با روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان افزود: با شیوع پیک پنجم کرونا و افزایش ورود بیماران مبتلا به کرونا به بخش‌های اورژانس تنفسی بیمارستان شهید گنجی برازجان تمامی ظرفیت تخت‌های بیمارستانی تکمیل شد و کمبود فضای فیزیکی و ارائه خدمات متناسب در بحران کرونا، سلامتی و جان بیماران را تهدید می‌کرد.
خویش دوست تصریح کرد: شبکه بهداشت و درمان با همکاری فرمانداری، بسیج سپاه پاسداران، انجمن حامیان سلامت و همچنین بیمارستان‌های قایم و سلمان فارسی بوشهر اقدام به راه‌اندازی و تجهیز مرکز موقت بستری بیماران سرپایی کرونا با ظرفیت ۸۰ تخت از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ شب در حسینیه اعظم برازجان کرد.
وی گفت: از زمان راه‌اندازی این مرکز موقت تاکنون بیش از ۲ هزار بیمار کرونایی خدمات بالینی (سرم‌درمانی و اکسیژن تراپی) درافت نموده‌اند و بیش از هزار نفر نیز توسط پزشکان متخصص داخلی مستقر در حسینیه اعظم برازجان از خدمات پزشکی با تعرفه دولتی بهره‌مند شده‌اند.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان بیان کرد: خوشبختانه در هفته اخیر تعداد مراجعین بیماران سرپایی به مرکز موقت بستری کاهش داشته است و ساعات کار این مرکز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ صبح تا ۱۴ بعدازظهر و روزهای پنجشنبه و جمعه به دلیل تعطیل بودن بخش‌های خصوصی درمان، ساعات کار به ۸ صبح تا ۲۰ شب افرایش می‌یابد.
ماریا خویشدوست ضمن تشکر و قدردانی از زحمات شبانه‌روزی اعضای انجمن حامیان سلامت دشتستان، گفت: اعضای انجمن حامیان سلامت در راه‌اندازی و ادامه کار مرکز موقت بستری بیماران کرونایی نقش بسیار ارزشمندی داشته‌اند و با تامین تجهیزات و داروهای بیماران کرونایی بی‌بضاعت و همچنین غذای جهادگران سلامت از کادر بهداشت و درمان حمایت یس شائبه‌ای نموده‌اند.
رییس شبکه بهداشت و درمان دشتستان خاطرنشان کرد: شهروندان در این روزهای سخت و طاقت‌فرسا با تغییر رفتارهای اجتماعی و همچنین رعایت تمامی موازین بهداشتی همچون گذشته کادر بهداشت و درمان را یاری نمایند تا بتوانیم این بیماری را کنترل و از جان عزیزانمان حفاظت نماییم.
انتهای پیام/س.غ ۳۰۳۰