عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

از ابتدای اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰؛ بیش از ۱۰۰۰ بیمار به کلینیک تنفسی کووید ۱۹ در بیمارستان شهدای هسته‌ای مراجعه کرده‌اند

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر، دکتر عاطفه اسفندیاری گفت: این کلینیک با ظرفیت ۱۰ تخت جهت ۴۵ بیمار در هر شیفت بیمارستان تمامی روزهای هفته از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب آماده پذیرش بیماران و ارائه خدمات درمانی به مراجعه‌کنندگان است.
وی عنوان کرد: هدف از راه‌اندازی کلینیک تنفسی در بیمارستان شهدای هسته‌ای که از اول اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰ آغاز به کارکرد، کاهش بار ترافیکی در اورژانس بیمارستان و افزایش دسترسی بیماران به خدمات سلامت است.
مسئول کلینیک حاد تنفسی در مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس گفت: این کلینیک به منظور کاهش بار بستری بیماران و سرعت بخشیدن به روند درمان بیماران کووید ۱۹ راه‌اندازی شده است به نحوی که در سه ماه فعالیت خود نزدیک به بیش از ۱۰۰۰ بیمار مراجعه و خدمات درمانی موردنیاز را دریافت کرده‌اند.
فرخنده غلامزاده اظهار داشت: بیمارانی که بدحال نبوده و نیاز به ماندن در بیمارستان ندارند و یا بیمارانی که مدتی در بیمارستان بستری بوده و به وضعیت ثبات رسیده‌اند، می‌توانند خدمات درمانی و داروهای ضروری موردنیاز برای ادامه درمان کووید ۱۹ را از این کلینیک دریافت کنند.
وی افزود: شهروندان مبتلا به کووید ۱۹ که با هماهنگی و نظر پزشک معالج مایل به بستری در بیمارستان نیستند، می‌توانند با در دست داشتن نتیجه مثبت تست کووید ۱۹ و سی‌تی‌اسکن ریه با در دست داشتن دستور دارویی پزشک معالج به کلینیک مراجعه و خدمات درمانی خود را بر اساس پروتکل‌های اعلامی وزارت بهداشت دریافت کنند.
غلامزاده تصریح کرد: با راه‌اندازی خدمات کلینیک تنفسی بیمارستان بار ترافیک بیماران بستری کاهش یافته و از ظرفیت تخت‌های خالی برای بستری بیماران بدحال استفاده می‌شود.
انتهای پیام / ر.ک ۴۰۷۰