عمومی | دانشگاه علوم پزشکی ایران

دانشگاه علوم پزشکی ایران در جمع دانشگاه های برتر رتبه بندی شانگهای

دانشگاه علوم پزشکی ایران در جمع دانشگاه های برتر رتبه بندی شانگهای
دانشگاه علوم پزشکی ایران بر اساس جدیدترین رتبه بندی جهانی شانگهای برای اولین بار در جمع دانشگاه های برتر دنیا قرار گرفت.
دکترعسگر آقائی هشجین؛ مدیر اعتبار بخشی و رتبه بندی معاونت بین الملل دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی اظهار کرد: در رتبه بندی منتشر شده در سال ۲۰۲۱ شانگهای، هزار دانشگاه برتر جهان رتبه بندی شده اند که دانشگاه‌های هاروارد و استنفورد از ایالات متحده و دانشگاه کمبریج از انگلستان به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را از آن خود کرده اند.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در این رتبه بندی با افزایش تعداد دانشگاه ها به یازده عدد، صدر نشین کشورهای اسلامی است؛ کشور ترکیه با هشت دانشگاه در جایگاه دوم و کشورهای عربستان و مصر با شش دانشگاه در جایگاه سوم قرار دارند.
دکتر آقایی با اشاره به حضور دانشگاه علوم پزشکی ایران برای اولین بار در این رتبه‌بندی، گفت: نتایج منتشر شده در این نظام رتبه بندی نشان می دهد که در رتبه بندی سال ۲۰۲۱ ، دانشگاه علوم پزشکی ایران در بازه رتبه‌ای ۱۰۰۰-۹۰۱ قرار دارد و در رتبه بندی موضوعی شانگهای ۲۰۲۱ رتبه زیر ۵۰۰ را کسب کرده است.
مدیر اعتبار بخشی و رتبه بندی معاونت بین الملل دانشگاه علوم پزشکی ایران خاطر نشان کرد: کیفیت آموزش، کیفیت اعضای هیئت علمی، برونداد پژوهشی و عملکرد سرانه، چهار معیار به کار برده شده در نظام رتبه بندی شانگهای هستند که بر اساس شش شاخص ارزیابی می شوند.
وی گفت: این شش شاخص عبارت از تعداد فارغ التحصیلان برنده جایزه نوبل یا فیلد مدال، تعداد اعضای هیئت علمی برنده جایزه نوبل یا فیلد مدال، تعداد محققان پر استناد در ۲۱ حیطه موضوعی، تعداد مقالات منتشر شده در دو مجله Nature و Science ، تعداد مقالات نمایه شده در نمایه‌نامه‌های توسعه یافته علوم و علوم اجتماعی و عملکرد دانشگاهی با توجه به اندازه موسسه هستند.
پایان خبر
ره نورد