عمومی | دانشگاه علوم پزشکی گیلان

بازدید مسوولان عالی گیلان از پیشرفت فیزیکی بیمارستان صحرایی ارتش در رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب دا)؛ صبح امروز استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به همراه فرمانده دانشکده هوانیروز و مجری احداث طرح های محرومیت زدایی ارتش از فرآیند احداث بیمارستان صحرایی در محوطه مرکز آموزشی و درمانی پورسینا رشت بازدید کردند .
این بازدید از بیمارستان صحرایی ۶۰ تخت‌خوابی ارتش در رشت در راستای بررسی وضعیت تخت های درمانی بیماران کرونایی به انجام رسید .
نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی از جمله طرح های سلامت محور، احداث بیمارستان صحرایی ۶۰ تختخوابه و همچنین تجهیز کردن آن را در شهر رشت برعهده گرفته است .
دلاورمردان ارتش احداث بیمارستان صحرایی در دست ساخت مرکز آموزشی درمانی پورسینا رشت را در کمتر از یک هفته آغاز کرده‌اند و هم اکنون این سازه در مراحل پایانی قرار دارد .
بیمارستان صحرایی ارتش قابلیت استقرار حداقل ۱۰۰ تخت درمانی را جهت ارائه به بیماران کرونایی دارد و این بیمارستان صحرایی، طی مدت کمتر از یک هفته به مرحله بهره برداری می رسد .
گفتنی است؛ دانشگاه علوم پزشکی گیلان قرار است، بیمارستان صحرایی ساخته شده ارتش را به جهت پشتیبانی و بستری بیماران کرونایی مورد بهره برداری قرار دهد .
لازم به ذکر است، در پیک پنجم کرونا در گیلان، حداقل ۱۰۰ تخت درمانی به مجموعه تخت های بستری افزوده شده است .