عمومی | مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل

پیام تسلیت رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی

بسم الله الرحمن الرحیم

تاسوعا و عاشورای حسینی فرارسیدن حماسه پیروزی خون بر شمشیر و تقابل حق و باطل است؛ ‌آن روز که یزیدیان، قساوت و بی رحمی در وجودشان بود و بر فرزندان پیامبر و اصحاب با وفایش شوریدند .

ماه عزای حسینی، ماه فداکاری و گذشت، ماه امر به معروف و نهی‌ از منکر، ماهی که باید از آن درس‌های زندگی را آموخت و ماهی که باید واقعیت اسلام را دریافت. ماهی که باید با عزاداری و تکریم آن تاریخ همیشه زنده عاشورا را یادآور شد، ماهی که باید تاریخ را در ورای آن یافت .

نهضت حسینی و حادثه جانسوز عاشورا، آنچنان بر قلب‌ها تاثیر گذارده است که هر سال با فرا رسیدن محرم، خون پاک شهیدان عظیم الشان کربلا، در رگ‌های تاریخ جوششی تازه می‌یابد و عاشقان دل‌سوخته را شوریده‌تر و تشنگان حقیقت را شیفته‌تر می‌سازد.

به راستی که عاشورا، فریادهای شور گستر پیامبران را دوباره در گوش‌های سنگین فرود آورد و برای همه اعصار و زمان‌ها، بر فراز قلّه رسالت احیای امر به معروف و نهی از منکر جای گرفت.

اینجانب فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی و شهادت مظلومانه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایشان را به یکایک عزاداران حسینی تسلیت عرض نموده و امیدوارم، ادامه دهنده واقعی نهضت حسینی باشیم.

حسین کربلائی خیاوی

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل