عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خراسان شمالی

انتقال ویروس کرونا به افراد سالم در فاصله ۱۵ دقیقه

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه در ویروس کرونا تغییر سویه اتفاق افتاده است،گفت: در حال حاضر این ویروس تبدیل به یک ویروس به شدت سرایت پذیر شده است و هم کنون افراد مبتلا به کرونا چه آن هایی که علامت دارند و چه آن هایی که ندارند، این ویروس را منتقل کنند.

دکتر مریم پور آدینه افزود: افرادی که مبتلا به ویروس کرونا هستند به راحتی می توانند حدود ۱۵ دقیقه افراد را مبتلا کنند.

به گفته دکتر وی از سوی دیگر دوره کمون بیماری کووید ۱۹ نیز به شدت کاهش یافته و از ۱۰ تا ۱۴ روز به چهار تا پنج روز رسیده است.

وی تصریح می کند: علاوه بر آن دلتا کرونا تمامی گروه های سنی را درگیر کرده و در حال حاضر از تمامی گروه های سنی به مراکز درمانی مراجعه می کنند، همچنین شدتن بیماری نیز در دلتا ویروس پیشرفت کرده و افراد پرخطری که دارای بیماری هستند، بیماری کرونا در آن ها خیلی زیاد و طی چند روز پیشرفت کرده و وضعیت آن ها را در خطر می اندازد.

این مقام مسئول تصریح کرد: یک فرد به راحتی می تواند تا هشت نفر را درگیر کند بنابراین از مردم در خواست می شود که در منزل بمانند.

دکتر پورآدینه بیان کرد: اگر افراد در خود علائم بیماری کووید ۱۹ را احساس کردند باید به همراه خانواده در منزل خود را قرنطینه کرده و در صورتیکه وضعیت عمومی آن ها بد شد به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی افزود: دوره قرنطینه این بیماری نیز از دو هفته به ۱۸ تا ۲۰ روز افزایش یافته و افرادی که بیمار هستند باید طی این مدت در منزل بمانند و از رفت و آمد با سایر افراد خودداری کنند.