عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

در خط مقدم‌ مبارزه با کرونا ایستاده‌ایم


وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در خط مقدم‌ مبارزه با کرونا ایستاده ایم و تلاش شبانه روزی کادر درمان به منظور پیشگیری‌ از این‌ بیماری ادامه دارد‌.

به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: تنها ۴۰ درصد دستورالعمل های بهداشتی در چهارمحال و بختیاری رعایت و این موضوع موجب تشدید نگرانی ها و افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان می‌شود‌.

وی با اشاره به اینکه تنها ۵۰ درصد در کشور به شیوه نامه‌ های بهداشتی توجه می‌شود‌، افزود: ویروس نوع‌ دلتا بیشتر در کمین کودکان، جوانان و نوجوانان است بنابراین توجه به شیوه‌نامه‌ها از سوی مردم ضروری‌ است‌.

دکتر شیرانی اضافه کرد: در چهارمحال و بختیاری به لحاظ زیرساخت های بهداشتی‌ و درمانی جزء استان های ضعیف کشور هستیم.

وی اظهار داشت: ۹۰ درصد امکانات‌ و زیرساخت‌های‌ بهداشتی‌ و درمانی‌ استان در بخش‌ خصوصی‌ و دانشگاهی است و کمکی به بخش درمان‌ نمی‌‌شود‌.

دکتر شیرانی‌‌ با اشاره به اینکه در ۱۲ ماه اول شیوع بیماری کووید_۱۹، به لحاظ پیشگیری در استان بسیار خوب عمل نموده‌ایم‌، تصریح کرد:چهارمحال و بختیاری از ۶ شش ماه گذشته تا کنون به لحاظ شیوع بیماری کرونا متاسفانه جزء‌ ۱۰ استان اول کشور قرار گرفته است‌.

وی گفت: با طغیان‌ دلتا در چهارمحال و بختیاری مواجه‌ هستیم و بیش از ۸۰۰‌ بیمار کرونایی در بخش های درمانی استان بستری هستند‌.

دکتر شیرانی بیان کرد: بیش از ۷۰ درصد تخت های بیمارستانی استان تکمیل شده است.

وی افزود: لازمه‌‌ی مدیریت و کنترل بیماری کرونا همکاری و همراهی مردم‌ و دستگاه‌های مربوطه است‌.

دکتر شیرانی اضافه کرد: در خط مقدم‌ مبارزه با کرونا ایستاده ایم و تلاش شبانه روزی کادر درمان به منظور پیشگیری‌ از این‌ بیماری در چهارمحال و بختیاری همچنان‌ ادامه دارد‌.

وی اظهار داشت: هیچ معجزه رخ نخواهد داد و تا به حال هیچ یافته جدید علمی به‌ منظور پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و درمان‌ این بیماری وجود ندارد‌.

دکتر شیرانی تصریح کرد: بیماران مبتلا به کرونا و افراد مشکوک‌ به کووید‌_۱۹، نباید از منزل خارج شوند‌.

وی گفت: مردم به اطلاعات کذب در مورد بیماری کرونا توجه نکنند‌.

دکتر شیرانی بیان کرد: حمایت از بیماران‌ کرونایی‌ باید در دستورکار همه ارگان‌ ها و اولیت‌ کاری دستگاه های اجرایی‌ و خدمات رسان در استان باشد‌.

وی ادامه داد: موج‌ پنجم‌ شیوع بیماری کووید_۱۹، آخرین‌ موج سنگین بستری در ایران خواهد بود و اگر مردم تا سه هفته رعایت دستورالعمل های بهداشتی را جدی بگیرند از این موج هم به سلامت و با تعداد تلفات کمتری عبور خواهیم کرد‌.

انتهای پیام/ع