عمومی | سازمان نظام مهندسی ساختمان ایران

دکتر عبدالعلی زاده : امکان تولید یک میلیون واحدمسکونی در سال را داریم

وزیر اسبق مسکن و شهرسازی معتقد است که امکانات کشور توان تولید یک میلیون واحدمسکونی در سال را دارد.



به گزارش روابط عمومی سازمان،

دکتر علی عبدالعلی زاده، مشاور عالی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با حضور در دویست و هفتاد و چهارمین جلسه شورای مرکزی به تحلیل مسایل مختلف در بخش مسکن و ساختمان پرداخت.

وی با بیان اینکه دولت برای تامین زمین باید به دنبال توسعه ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده باشد، گفت: امکانات کشور توان تولید یک میلیون واحدمسکونی در سال را دارد.


به گفته وزیر اسبق مسکن و شهرسازی، دولت باید به تولید مسکن به عنوان محرک اصلی اقتصاد کشور نگاه کند، چراکه سایر بخش های اقتصاد کلان به اندازه بخش مسکن امکان اثرگذاری بر اقتصاد ملی را ندارد.


وی با تاکید بر اینکه دولت برای تولید اشتغال و ثوزیع ثروت چاره ای جز تمرکز بر بخش مسکن ندارد، اظهارداشت: دولت هرگز نباید به طور مستقیم به حوزه ساخت مسکن ورود نماید و صرفا با حمایت های موثر، راه را برای نقش آفرینی بخش خصوصی باز کند.


عبدالعلی زاده خاطرنشان کرد: سازمان های نظام مهندسی ساختمان در سراسر کشور می توانند نقش قابل توجهی در افزایش کیفیت ساختمان داشته باشند.


وزیر اسبق مسکن و شهرسازی، بافت های فرسوده کلان شهرها را بهترین مکان برای پروژه های دولت در حوزه مسکن دانست و احیای دفاتر نوسازی محلات را یکی از راهکارهای موثر برای تشویق مردم در تجمیع پلاک و تسهیل در آزاد سازی زمین ها اعلام کرد.