عمومی | سازمان نظام مهندسی ساختمان ایران

دویست و هفتاد و چهارمین جلسه شورای مرکزی / تحلیل دکتر عبدالعلی زاده و دکتر عبده تبریزی از برنامه های دولت آینده در بخش مسکن

دویست و هفتاد و چهارمین جلسه شورای مرکزی روز سه شنبه به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی سازمان، دویست و هفتاد و چهارمین جلسه شورای مرکزی روز سه شنبه، نوزدهم مردادماه با حضور ریاست سازمان و اکثریت اعضای شورای مرکزی به صورت حضوری و مجازی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در محل سالن جلسات سازمان نظام مهندسی ساختمان برگزار شد.


این جلسه دو مهمان ویژه داشت. برهمین اساس، دکتر علی عبدالعلی زاده و دکتر حسین عبده تبریزی مشاورین عالی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با حضور در دویست و هفتاد و چهارمین جلسه شورای مرکزی به تحلیل مسایل مختلف در بخش مسکن و ساختمان پرداختند.


دکتر علی عبدالعلی زاده در این جلسه با بیان اینکه دولت برای تامین زمین باید به دنبال توسعه ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده باشد، گفت: زیر ساخت مهندسی کشور توان ساخت یک میلیون واحد در سال را دارد.


وی با تاکید بر اینکه دولت برای تولید اشتغال و توزیع ثروت چاره ای جز تمرکز بر بخش مسکن ندارد، اظهارداشت: سازمان نظام مهندسی ساختمان باید برای کنترل کیفیت ساخت و ارتقای کیفی این صنعت برنامه داشته باشد.


در عین حال، دکتر حسین عبده تبریزی، مشاور عالی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در دویست و هفتاد و چهارمین جلسه شورای مرکزی با بیان اینکه در شرایط کاملا متفاوتی از گذشته مواجه هستیم، گفت: طرح‌های ساخت مسکن باید ظرافت‌های بسیاری را مدنظر قرار دهد.


وی، تنگناهای تامین مالی، تولید پول پرقدرت، کاهش قدرت خرید و به تبع آن کاهش تقاضا را از جمله پیچیدگی‌های شرایط فعلی کشور عنوان کرد.