عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

فوق تخصص بیماری های عفونی: به عنوان نیروهای خط مقدم کرونا آینده روشنی را پیش رو نمی بینیم



فوق تخصص بیماری های عفونی بیمارستان لقمان حکیم عدم حمایت و اهتمام لازم برای جلوگیری از پیشرفت بحران کرونا را عامل ناامیدی کادر درمان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر در یک بحران جدی هستیم و متاسفانه به عنوان نیروهای خط مقدم آینده روشنی را پیش رو نمی بینیم.


دکتر ایلاد علوی در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با ابراز تاسف و نگرانی نسبت به وضعیت کرونا در تهران گفت: تخت ها و اورژانس تنفسی بیمارستان لقمان هم مانند تمام بیمارستان های تهران کاملا پر است.

وی ادامه داد: میزان مراجعات به بیمارستان به حدی است که به این موضوع فکر می کنیم که بیماران بر حسب متر مربع پذیرش شود.

دکتر علوی افزود: با توجه به اینکه مهمترین درمانی که برای بیماران مبتلا به کووید ۱۹ انجام می شود بحث اکسیژن رسانی است، از نظر اکسیژن بسیار در تنگنا هستیم، البته با کمک همکاران در این زمینه دچار بحران اساسی نشدیم اما همه اقدامات با تمهیدات غیرمعمولی مانند استفاده از اکسیژن هایی با لاین مشترک و مواردی از این دست انجام می شود که ما را دچار زحمت های طاقت فرسا می کند.

این متخصص رسیدگی به بیماران غیرکرونایی را از دیگر مشکلات عنوان کرد و گفت: تمام اموراتی مانند جراحی و پذیرش بیماران غیرکرونایی تحت تاثیر کرونا قرار گرفته است، زیرا تمامی همکارانی که تخصصی خارج از فیلد عفونی دارند نیز در حال حاضر به کمک ما شتافته اند در حالی که رسیدگی به اورژانس بدون کمک سایر رشته ها وجود ندارد.

وی ابتلای کادر درمان به کرونا را از دیگر چالش های وضعیت فعلی عنوان کرد و افزود: با توجه به تعداد محدود نیروها، کادر درمانی که به کرونا مبتلا می شوند مجبور هستند پس از کمی استراحت فورا به بیمارستان ها بازگردند و در بخش کرونا به فعالیت بپردازند؛ این موضوع برای ما بسیار ناراحت کننده وسخت است.

دکتر علوی با بیان اینکه به نظر می رسد هنوز به قله پیک نرسیده ایم، ادامه داد: باید امیدوار باشیم که این پیک خاموش شود اما وضعیت روشنی پیش رو نداریم و این موضوع بسیار آزار دهنده است.

این متخصص اضافه کرد: از طرفی درجامعه هیچ تلاشی برای بهبود این وضعیت انجام نمی شود و بیشتر صحبت است و برگزاری جلسات متعدد و تکراری بدون آنکه به صورت عملی کمکی به بهبود وضعیت شود.

وی با اشاره به برگزاری عروسی ها و مجالس مختلف افزود: متاسفانه بسیار دیده می شود که پس از فوت بیماران کرونایی مجالس ترحیم برگزار می شود و این چرخه معیوب ادامه می یابد.

انتهای پیام/

کدخبرنگار: ۷۷۰۳م.ر