عمومی | مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل

جلسه شورای فرهنگی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل جهت برگزاری مراسم عزاداری محرم برگزار شد

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل، روز دوشنبه ۱۸ مرداد‌ماه ۱۴۰۰ جلسه شورای فرهنگی با حضور ریاست مرکز، معاونین، روسای بخش‌های تحقیقاتی و اعضای شورا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سالن کنفرانس مرکز تشکیل شد.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی مراسم ماه محرم گفت: ایام عزاداری ماه محرم فرصت مغتنمی است تا بعد معنوی زندگی خودمان را با الگوبرداری از حادثه کربلا تقویت کنیم .

دکتر حسین کربلائی خیاوی با اشاره به اینکه تبیین ابعاد حادثه کربلا، عاشورا، درس‌ها و عبرت‌های تاریخ‌ساز آن برای مردم و جوانان درس‌آموز است، افزود: انس و الفت مردم به خصوص نسل جوان با آموزه‌های دینی و مکتب حیات‌بخش اسلام نقش اصلی در خنثی کردن تهدیدهای نرم فرهنگی و اقتصادی دارد و باید بیش از گذشته از فرصت‌ها برای ترویج معارف دینی و اسلامی استفاده لازم صورت گیرد .

وی با بیان این‌که فلسفه‌ی عاشورا، ظلم‌ستیزی و مقابله با تبعیض و نهادینه کردن ارزش‌های الهی و انسانی است، افزود: مصداق بارز این امر در دنیای کنونی مبارزه با فساد، بداخلاقی و ناهنجاری‌های اجتماعی است.

در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام دهقان مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در مرکز با بیان این‌که محرم و صفر و همچنین برنامه‌هایی که طی این دو ماه و به ویژه در دهه‌ی اول محرم برگزار می‌شود، موجب دوام و بقای دین اسلام و بقای ارزش‌های الهی انسانی و توحیدی است، افزود: نباید به عزاداری‌ به عنوان عزاداری صرف نگاه کنیم، چرا که این عزاداری‌ها یک فرهنگ بوده و برگزاری آن به شکل اصیل و اسلامی بسیار مورد تاکید است.

وی با تاکید بر این‌که اگر عاشورای حسینی نبود آثاری از دین اسلام نیز تا به امروز باقی نمی‌ماند، اظهار کرد: قیام امام حسین (ع) و ماجرای عاشورا، موجب تداوم اسلام و آرمان‌های توحیدی است. در پایان این جلسه تصمیمات لازم در خصوص برگزاری روزانه زیارت عاشورا و عزاداری در محیط باز به خاطر رعایت پروتکل‌های بهداشتی اتخاذ گردید.