عمومی | دانشگاه علوم پزشکی ایران

تفاهم نامه مرجعیت علمی و ماموریت مداری دانشگاه های علوم پزشکی امضا شد

تفاهم نامه مرجعیت علمی و ماموریت مداری دانشگاه های علوم پزشکی امضا شد
در مراسمی با حضور دکتر حقدوست و دکتر نجفی معاونین آموزشی و تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، تفاهم نامه همکاری وزارت بهداشت با دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور جهت تحقق آرمان مرجعیت علمی و ماموریت مداری دانشگاه ها امضا شد.
به گزارش وبدا، در این مراسم به صورت نمادین این تفاهم نامه بین دکتر حقدوست و دکتر نجفی و نیز مسئولان دانشگاه های علوم پزشکی ارتش، ایران، شهید بهشتی و علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی به امضا رسید.
این تفاهم نامه در راستای تلاش برای حرکت به سوی نیل به مرجعیت علمی و ماموریت مداری دانشگاه های علوم پزشکی کشور و به منظور تثبیت عهدی نظام مند و بلند مدت برای اعتلای علمی ایران و برنامه ریزی و تمهید تحقق آرمان مرجعیت علمی با شناسایی مزیت های رقابتی در هر دانشگاه و اهتمام بر توسعه ظرفیت و توانمندی های دانشگاه های علوم پزشکی ما بین معاونت های آموزشی و تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی(نصر)، موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی(نیماد) و دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور منعقد شد.
هدف از این تفاهم نامه اهتمام برای حرکتی جدی و گام به گام به سوی احراز مرجعیت علمی در حوزه علوم پزشکی کشور و نیز پیشبرد ماموریت های ابلاغی در حوزه تحقیقات و فناوری با همکاری های اجرایی، علمی و کارشناسی مابین طرف های تفاهم نامه است.