عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان خبر داد: تجهیز و راه‌اندازی مرکز موقت بستری بیماران کووید ۱۹ در دشتستان

ماریا خویشدوست در گفتگو با روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: با توجه به خیز پنجم کرونا و افزایش بیماران بستری و سرپایی و همچنین پر شدن ظرفیت تخت‌های بخش‌های کرونایی بیمارستان شهید گنجی برازجان، ستاد مقابله به کرونا شهرستان دشتستان تصمیم به تجهیز و راه‌اندازی مرکز موقت بستری بیماران کووید ۱۹ در خارج از فضای بیمارستان گرفت.
خویشدوست گفت: فضای فیزیکی حسینیه اعظم شهر برازجان با توجه به وسعت و امکان دسترسی آسان‌تر بیماران به عنوان مرکز موقت بستری انتخاب‌شده است.
وی تصریح کرد: هم‌اکنون در مرکز موقت بیماران سرپایی ۴۵ تخت بستری ویژه بیماران سرپایی مبتلا به کرونا وجود دارد که ۴۵ تخت آن به صورت کامل تجهیز شدن شده است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان اظهار کرد: مرکز موقت بیماران کرونایی با همکاری و تلاش تیم پرستاری در حوادث و بلایا شبکه بهداشت و درمان دشتستان، فرمانداری، بیمارستان شهید گنجی، سپاه پاسداران، ناحیه مقاومت بسیج، هیئت امناء حسینیه اعظم، گروه‌های جهادی، بیمارستان سلمان فارسی بوشهر، بیمارستان مهر برازجان، اورژانس ۱۱۵، کلینیک تخصصی نوید، دانشگاه آزاد اسلامی، کلای پزشکی ناصری و شرکت اکسیژن آقای ستوده تجهیز و راه‌اندازی شده است.
خویشدوست گفت: شهروندان شهرستان دشتستان مانند چند ماه گذشته همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و از دورهمی ها و شرکت در مراسمات تجمعی مانند عروسی، تشییع پرهیز نمایند تا شاهد روند نزولی این بیماری در شهرستان باشیم.
مدیر درمانی مرکز موقت بیماران سرپایی کووید ۱۹ برازجان گفت: در حال با پذیرش بیماران سرپایی کووید ۱۹ ساعت کار این مرکز از ۸ صبح لغایت ۲۰ شب است و در روزهای آینده شبانه‌روزی خواهد شد.
عباس باقرپور برازجانی در خصوص پذیرش و هدایت بیماران کرونایی گفت: ابتدا بیماران در بیمارستان شهید گنجی پذیرش شده و با تشکیل پرونده و پس از انجام مقدمات و امور درمانی –تشخیصی و معاینه پزشک، به تشخیص کادر پزشکی مستقر، در صورت برخوردار بودن از شرایط متناسب و بهتر دستور انتقال به مرکز موقت بستری بیماران کرونایی حسینیه اعظم صادر می‌شود.


انتهای پیام/س.غ ۳۰۳۰