عمومی | دانشگاه علوم پزشکی ایران

جایگاه نخست کشوری معاونت غذا و دارو در اجرای HOP / تحقق صد در صدی برنامه عملیاتی در سال گذشته

جایگاه نخست کشوری معاونت غذا و دارو در اجرای HOP / تحقق صد در صدی برنامه عملیاتی در سال گذشته
معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران در پایش برنامه عملیاتی سال ۱۳۹۹، رتبه نخست را بین دانشگاه های علوم پزشکی سطح یک کشور به دست آورد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر فاطمه فتحی؛ معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران با اعلام این خبر گفت:  با توجه به گزارش تفصیلی سازمان غذا و دارو و نتایج ارزیابی انطباق برنامه عملیاتی (HOP) ، میزان تحقق برنامه های معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران در سال گذشته صد در صد بوده است.
وی با بیان اینکه برنامه عملیاتی دستورالعمل اجرایی برنامه های استراتژیک است که در قالب اهداف عملیاتی و طرح ها، پروژه ها و فعالیت ها مشخص می شود، افزود: در واقع می توان گفت که برنامه عملیاتی شامل اهداف کمی و مجموعه ای از طرح، پروژه و فعالیت است که در زمان معین با بودجه تعیین شده، به اجرا در می آیند .
دکتر فتحی یادآور شد: نظام تدوین و پایش برنامه عملیاتی مشترک که  از سال ۱۳۹۴ در معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی طراحی و استقرار یافته، بستر مناسبی برای تدوین و پایش برنامه‌های اجرایی در معاونت های غذا و دارو را فراهم ساخته است.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران خاطرنشان کرد: تکالیف قانونی وزارت بهداشت در قانون برنامه ۵ساله ششم توسعه به عنوان یکی از مهمترین اسناد فرادست حوزه سلامت نیز به طور جدی در تدوین این برنامه عملیاتی مد نظر قرار گرفته است .
وی گفت: استفاده از ظرفیت برنامه عملیاتی به منظور ابزاری برای اجرای هماهنگ بخش‌نامه‌ها، آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها در سراسر کشور در راستای دستیابی به اهداف کلان نظام سلامت و سند چشم انداز سلامت، امری بسیار ضروری است که خوشبختانه در این سالها با جدیت و اهتمام سازمان غذا و دارو  به این مهم پرداخته است.
دکتر فتحی با بیان اینکه اشراف راهبردی مدیران ارشد بر پیشرفت تکالیف قانونی وزارت بهداشت در اسناد فرادست، و همچنین برنامه‌های داخلی را ارتقا می‌دهد، تاکید کرد: انتظار می‌رود مدیران و کارشناسان معاونت غذا و دارو با توجه به شناخت عمیق و گسترده از فرایندها و حوزه‌های تخصصی خود، بیش از پیش در راستای تقویت نظام برنامه‌ریزی دانشگاه و برنامه عملیاتی مشترک و اختصاصی به عنوان یکی از مولفه‌های کلیدی آن بکوشند .
وی در پایان گفت: امید است اجرا و پایش مستمر و نظام‌مند برنامه عملیاتی بتواند گامی موثر در جهت تحقق اهداف کلان نظام سلامت کشور باشد.
پایان خبر