عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رئیس مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر: حداکثر ظرفیت بیمارستان شهدای خلیج‌فارس و هسته‌ای جهت بیماران کرونایی به‌کارگیری شده است

دکتر عاطفه اسفندیاری در گفت‌وگو با روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر با اشاره به افزایش چشمگیر بیماران مبتلا به کووید ۱۹ با علائم شدید گفت: استان بوشهر به زودی در وضعیت بحرانی قرار خواهد گرفت.
رئیس مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر تصریح کرد: سومین بخش بستری نیز با ظرفیت ۱۶ تخت در بیمارستان شهدای هسته‌ای شروع به فعالیت کرد.
وی عنوان کرد: در پی کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، متاسفانه در روزهای اخیر شاهد گسترش بیماری کووید ۱۹ در استان بوشهر هستیم به‌گونه‌ای که ظرفیت بخش‌هایی که پیش از این برای مقابله با کووید ۱۹ می‌پرداخت تکمیل شده و بنا به تصمیم ستاد مقابله با کرونا بخش جدیدی برای بیماران مبتلا به کووید ۱۹ با ظرفیت ۱۶ تخت، ۱۶ ونتیلاتور ۱۶ مانیتور و تمام امکانات سرمایشی و گرمایشی در روز پنجشنبه مورخ ۲۳ تیر ماه سال ۱۴۰۰ راه‌اندازی شد.
وی با اشاره به گسترش نوع جدید ویروس کووید ۱۹ که به وضوح سرایت بیشتر و با علائم شدیدتر از سویش قبلی است، گفت: علاوه بر اضافه کردن بخش در بیمارستان شهدای هسته‌ای اکثر بخش‌های بیمارستان شهدای خلیج‌فارس نیز تا حد امکان به بخش کووید ۱۹ اختصاص داده شده است.
رئیس مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر گفت: در حال حاضر بیمارستان شهدای خلیج‌فارس و هسته‌ای در حالت آماده‌باش کامل جهت خدمت‌رسانی به هم استانی‌های عزیز می‌باشند.
وی بیان کرد: با توجه به سرعت انتشار و همچنین درگیری سریع‌تر و وسیع‌تر این ویروس از مردم درخواست می‌شود که شرایط بحرانی پیش رو را درک کرده و با رعایت موازین بهداشتی و پرهیز از تجمع و دورهمی، کادر درمان را حمایت کنند.

انتهای پیام / ر.ک ۴۰۷۰