عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

شمار جان باختگان ناشی از کرونا در چهارمحال و بختیاری به ۱۲۰۰ نفر رسید


وبدا؛ رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: طی شبانه روز گذشته ویروس منحوس کرونا جان ۴ نفر دیگر را در استان گرفت و در مجموع جان باختگان ناشی از این بیماری به ۱۲۰۰ نفر رسید.

به گزارش وبدا؛ سید راشد جزایری در تشریح آمار جدید بیماری کرونا در استان در هفتمین روز از مردادماه ۱۴۰۰ عنوان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۲۲ بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد ۲۱۱ بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند.
وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته نتیجه تست ۳۸۸ نفر از مراجعه کنندگان در بخش سرپایی و ۶۵ نفر از بستری شدگان مشکوک به کووید_۱۹ در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد.
جزایری ادامه داد: هم اکنون ۴۴۵ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد ۳۵۵ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
به گفته وی: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۴ مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کووید_۱۹ در استان گزارش شد و مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری ۱۲۰۰ نفر است.
رییس مرکز بهداشت استان افزود: هم اکنون ۳۷ بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.
وی تصریح کرد: هم اکنون شهرستان های شهرکرد، فارسان و بروجن در لیست شهرستان های با وضعیت قرمز به لحاظ شیوع بیماری کرونا قرار گرفته دارند.
جزایری خاطر نشان کرد: شهرستان های کیار، سامان، اردل و لردگان در وضعیت نارنجی و شهرستان های بن، کوهرنگ و خانمیرزا در وضعیت زرد قرار گرفته اند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری در مصاحبه با رسانه ملی اظهار داشت: بر اساس تجزیه و تحلیل آمارهای بیماران کرونایی در بخش‌های بستری و سرپایی، در میانه راه خیز پنجم شیوع بیماری قرار داریم.
وی افزود: هم اکنون گروه سنی ۷۰ سال به بالا در چهارمحال و بختیاری علیه این ویروس منحوس واکسینه شده اند و نتایج واکسیناسیون، گویای کاهش تعداد موارد بستری، بیماران بد حال و کمتر شدن میزان مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ نسبت به پیک های گذشته در استان است.