عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

ورود سه میلیون دوز واکسن آسترازنکای ساخت ژاپن به کشور/سفیر ژاپن از روند واکسیناسیون بازدید کرد



سفیر ژاپن در کشور، از روند واکسیناسیون واکسن های آسترازنکای تولید ژاپن که به ایران اهدا شده بازدید کرد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی ، دکترعلیرضا زالی فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا ‌در کلان شهر تهران صبح امروز در برنامه بازدید سفیر ژاپن از مرکز تجمیعی واکسیناسیون باغ موزه نیاوران اظهار کرد: دولت ژاپن در راستای اهداف انسان دوستانه واکسن آسترازنکا تولید این کشور که استاندارد بالایی دارد را به عنوان هدیه به ایران داده است.

دکتر علیرضا زالی فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا ‌در کلان شهر تهران در مراسم بازدید سفیر ژاپن از روند واکسیناسیون کرونا در باغ موزه نیاوران اظهار کرد: با پیگیری های سفیر ژاپن در ایران در قالب هدیه دولت ژاپن و اهداف انسان دوستانه کشورها، واکسن آسترازنکا تولید ژاپن با بالاترین کیفیت استاندارد به سبد واکسن های ایران اضافه شد.

وی با اشاره به این‌که تا به امروز ۳۴۰ دوز واکسن آسترازنکای ساخت ژاپن تزریق شده، گفت: خوشبختانه این واکسن برای تزریق در کل کشور توزیع شده است.

دکتر زالی خواستار استمرار واردات واکسن آسترازنکای ژاپن به کشور شد و افزود: از زمان شیوع پاندمی کرونا کشور ژاپن کمک های انسان دوستانه قابل توجهی با هدف کنترل پاندمی کووید به ایران داشته که تامین بخشی از تجهیزات ضروری درمانی و‌تشخیصی از جمله ی این کمک هاست.

فرمانده عملیات مدیریت مقابله با کرونا در تهران تاکید کرد: بخش بزرگی از کمک های انسان دوستانه مقابله با کرونای  بانک جهانی بهداشت با کمک کشور ژاپن تامین شده که این اقدامات ارزشمند ستودنی است.

در ادامه ژاپنایکاوا کازا توشی سفیر ژاپن در کشورمان با بیان این که دولت ژاپن تامین تقریبا سه میلیون دوز واکسن آسترازنکای ساخت این کشور را به ایران اهدا خواهد کرد اظهار کرد: به عنوان محموله اول هفته گذشته یک میلیون و ۱۰۰ هزار دوز واکسن به تهران رسیده است.

وی گفت: طی بازدیدی که امروز از مرکز واکسیناسیون کاخ موزه نیاوران داشته ایم مشاهده کردیم که واکسن اهدایی دولت ژاپن به شهروندان ایرانی تزریق می شود.

وی ادامه داد: انتظار می رود که در دو روز آینده به عنوان محموله دوم مجموعا ۱.۸میلیون دوز واکسن وارد کشور شود.

وی تاکید کرد: مبارزه با ویروس جدید کرونا موضوع اضطراری سازمان بهداشت جهانی است که باید به صورت ویژه دنبال شود.

دکتر عموزاده مدیرشبکه بهداشت و درمان شمیرانات در این مراسم با اشاره به این که قسمتی از کاخ نیاوران به واکسیناسیون کرونا اختصاص یافته اظهار کرد: با توجه به ارسال محموله اخیر واکسن آسترازنکا از کشور ژاپن، سفیر ژاپن در ایران از روند تلقیح‌واکسن بازدید کرد.

وی گفت: به طور متوسط در این مرکز روزانه هزار دوز واکسن  در دو شیفت کاری تزریق می شود.

دکتر عموزاده خاطرنشان کرد: در حال حاضر گروه‌های سنی جامانده های بالای ۷۰ سال، ۶۰ تا ۷۰ ساله ها و اخیرا پیامک های تزریق واکسن به گروه‌های ۵۸ تا ۶۰ ساله ها نیز رسیده است.

مدیرشبکه بهداشت و درمان شمیرانات با اشاره به این که زمانبندی دوز دوم واکسن مشخص شده است ادامه داد: در این گروه سنی نیازی به ارسال پیامک نیست و افراد می توانند در زمان مشخص برای تزریق دوز دوم واکسن مراجعه داشته باشند.

انتهای پیام/

کدخبرنگار:۷۷۰۱س.ق