عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

بازدید دکتر زالی از مرکز نقاهتگاهی شهید دکتر زارع جوشقانی



فرمانده عملیات ستاد مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر پایتخت عصر امروز از مرکز نقاهتگاهی شهید دکتر زارع جوشقانی بازدید کرد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی ، در این بازدید که دکتر صدوقی معاون آموزشی، دکتر افشین زرقی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه، دکتر بهرام عین اللهی رییس بیمارستان لبافی نژاد نیز حضور داشتند  دکتر زالی روند خدمت رسانی در این نقاهتگاه را از نزدیک مورد ارزیابی قرار داد.

دکتر زالی ضمن بازدید از بخشهای مختلف این مرکز نقاهتگاهی  گفت: بیمارستان لبافی نژاد از ابتدای شروع پاندمی کووید ۱۹ به ناوگان بیمارستان های کرونایی پیوست وبه ارایه خدمات درمانی به بیماران کرونایی پرداخت.

وی افزود:  با توجه به حجم بالای مراجعان و بیماران به این مرکز در طی ماههای اخیر اقداماتی برای ارایه خدمات مطلوبتر به بیماران در این مرکز انجام شد که از آن جمله می توان به راه اندازی مرکز نقاهتگاهی شهید دکتر زارع و همچنین تفکیک ورودی بیماران کرونایی از سایر بیماران اشاره کرد.

به گفته دکتر زالی  این مرکز نقاهتگاهی در حال حاضر ۵۴ تخت بستری موقت دارد که ظرفیت آن تا ۷۰ تخت نیز می تواند اضافه شود.این مرکز علیرغم حجم بالای مراجعان در حوزه ارتقای مداخلات تاثیرگذار و همچنین کاهش مرگ و میر بیمراان کرونایی توفیقات بسیاری داشته است.

دکتر زالی از زحمات تمامی همکاران این مرکز نقاهتگی، پزشکان، پرستاران، دانشجویان سال آخر پرستاری و گروه های جهادی قدردانی کرد.

دکتر عین اللهی رییس بیمارستان لبافی نژاد نیز با اشاره به جایگاه ممتاز این مرکز در ارایه خدمات درمانی وتربیت متخصصان زبده  یاد و خاطره شهید مدافع سلامت دکتر زارع جوشقانی را گرامی داشت.

وی در ادامه سخنان خود از تلاش و ایثار کادر درمان این مرکز در طول پاندمی کرونا قدردانی کرد و راه اندازی مرکز نقاهتگاهی شهید دکتر زارع در نزدیکی بیمراستان را راهکاری برای افزایش تخت های شناور این مرکز و خدمت رسانی به بیماران سرپایی برشمرد  که با همت کادر پرستاری، دانشجویان دانشکده پرستاری و نیروهای جهادی خدمت رسانی می کند.

دکتر محمود شهسواریان مسئول تیم درمان نقاهتگاه  درخصوص خدماتی که در این مرکز ارایه می شود گفت: این مرکز که از سه ماه پیش با توجه به ازدحام بیماران و مراجعه کنندگان برای خدمت رسانی مطلوبتر به بیماران کرونایی راه اندازی شد.

مسئول تیم درمان نقاهتگاه با اشاره به مراجعه ۴۵ بیمار به طور متوسط روزانه به این مرکز گفت: بیماران پس از مراجعه به اورژانس این بیمارستان و یا پلی کلینیک تحت درمان اولیه بیماری کرونا قرار می گیرد و دوز اول داروهای لازم را دریافت می کنند.

به گفته وی درصورتی که بیمار حال عمومی مناسب داشته و نیاز به بستری نداشته باشد برای ادامه درمان به این نقاهتگاه ارجاع می شود.

دکتر شهسواریان افزود:  بیماران کووید ۱۹ مثبت برای دریافت داروهای تزریقی تجویز شده توسط پزشک متخصص و درمان سرپایی به صورت روزانه تا تکمیل دوره درمان به این مرکز مراجعه کرده و طی سه تا چهار ساعت خدمات درمانی تحت نظارت تیم درمان متشکل از پزشک و پرستار به آنان ارایه می شود.

رسول عیوض زاده مدیر نقاهتگاه نیز با اشاره به این که کلیه امکانات دارویی و پرسنلی و تجهیزات این مرکز نقاهتگاهی توسط بیمراستان شهید لبافی نژاد تامین شده است از همکاری کادر پرستاری بیمارستان و دانشجویان سال آخر دانشکده پرستاری شهید بهشتی و گروههای جهادی در راستای خدمت رسانی به بیماران قدردانی کرد.

انتهای پیام/

کدخبرنگار: ۷۷۰۰ س.ع