عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

گردشگری سلامت در چهارمحال و بختیاری نیازمند توسعه زیرساخت ها

وبدا؛ مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: راه اندازی گردشگری سلامت و توریسم درمانی در استان چهارمحال و بختیاری نیازمند توسعه زیرساخت هاست.
به گزارش وبدا؛ زهرا لری گوئینی در نشست با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اظهار داشت: گام های موثری برای اجرای توریسم درمانی با هدف افزایش تعاملات بین المللی در راستای ارتقاء خدمات حوزه سلامت، بهداشت و اخلاق عمومی و حرفه‌ای، ایجاد انگیزه در پزشکان و کادر درمانی و افزایش ماندگاری کادر تخصصی و جذب درآمد برای بیمارستان و مراکز درمانی برداشته شده است.
وی افزود: جذب سرمایه گذار برای انتقال بیماران خارجی به مراکز درمانی چهارمحال و بختیاری از جمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه است.
لری گوئینی اضافه کرد: علاوه بر برکات توریسم درمانی در حوزه بهداشت و درمان سایر حوزه‌ها از جمله اشتغال، گردشگری و درآمدزایی هم دراستان رونق خواهد یافت.
وی موقعیت جغرافیایی و شرایط خوب آب و هوایی استان چهارمحال و بختیاری را از ظرفیت ها و پتانسیل های استان برای راه اندازی توریسم درمانی عنوان کرد و گفت: انعقاد تفاهم نامه بین دانشگاه علوم پزشکی و اداه کل میراث فرهنگی و گردشگری استان می تواند در اجرای این طرح و تحقق اهداف یاری گر باشد.
لری گویینی اضافه کرد: همکاری علمی پژوهشی، مطالعه و امکان سنجی گردشگری سلامت، برنامه ریزی و تعریف دوره های آموزشی، پایش و آمایش هتل ها و تشکیل کارگروه گردشگری سلامت از جمله مفاد درنظر گرفته شده در تفاهم نامه همکاری دو سویه است.
جوادی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز در این نشست ضمن ابراز خرسندی از انعقاد تفاهم نامه در آینده نزدیک، اجرای طرح توریسم درمانی را مستلزم دریافت مجوز IPD توسط بیمارستان های استان از سوی دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد و گفت: هم اکنون این استان آمادگی دارد بیمارانی که در قالب توریسم درمانی به ایران سفر می کنند را در دوران نقاهت میزبانی کند.