عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خراسان شمالی

طی کمتر از یکسال انجام شد؛ انجام حدود ۱۸۰ هزار تصویر سی تی اسکن در بیمارستان امام حسن (ع)

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: از شهریورماه سال ۹۹ تاکنون حدود ۱۸۰ هزار تصویر سی تی اسکن در بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، دکتر محسن محمدزاده اظهار کرد: این بیمارستان به عنوان سانتر بستری بیماران کرونایی در بجنورد می باشد و در مدت پاندمی بیماری کرونا، میزان استفاده از این دستگاه به عنوان یک خدمت تشخیصی بیشتر شده است.
وی با اشاره به خرابی دستگاه سی تی اسکن بیمارستان امام حسن (ع) گفت: از عمر مفید قطعات مصرفی در دستگاه های سی تی اسکن به ازای هر بار تصویربرداری کاسته می شود.
دکتر محمدزاده ادامه داد: تیوب دستگاه سی تی اسکن مستقر در بیمارستان امام حسن (ع) در شهریورماه سال گذشته تعویض شد و طی این مدت حدود ۱۸۰ هزار بیمار با این دستگاه تصویربرداری شدند که در نهایت عمر مفید آن قطعه تمام شد و مجددا نیاز به تعویض پیدا کرد.
وی بیان کرد: تمامی اقدامات لازم برای تعویض قطعه دستگاه سی تی اسکن از جمله تامین وجه، واریز وجه به حساب شرکت و هماهنگی لازم برای تامین قطعه انجام و قطعه خریداری شد.
دکتر محمدزاده ادامه داد: پس از ترخیص قطعه، هماهنگی با شرکت پشتیبان دستگاه انجام خواهد گرفت و بلافاصله قطعه  برروی دستگاه نصب و راه اندازی خواهد شد.
وی عنوان کرد: طی مدت زمانی که دستگاه مشکل پیدا کرده و از مدار فعالیت خارج شده است، طبق هماهنگی های انجام شده بیماران بستری و سرپایی برای انجام سی تی اسکن می توانند به بیمارستان امام علی (ع) مراجعه کنند.
دکتر محمدزاده خاطرنشان کرد: بیمارستان امام علی (ع) به صورت ۲۴ ساعته در حال ارائه خدمات سی تی اسکن می باشد.
وی اظهار داشت: باتوجه به عدم امکان تایید بیمه در برخی ساعات غیر اداری، سی تی اسکن افراد دارای بیمه های پایه با تعرفه آزاد انجام می شود اما مراجعین می توانند در ساعات اداری با مراجعه به محل دریافت نتیجه سی تی اسکن و ارائه مدارک بیمه، هزینه پرداختی ما به التفاوت را دریافت کنند.