عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

برگزاری مراسم سومین روز از هفته ملی مهارت به میزبانی معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای کشور

سومین روز از آیین نکوداشت هفته ملی مهارت با عنوان «مهارت،  پژوهش،  فناوری و نوآوری» و به منظور بیان «جایگاه پژوهش و فناوری در توسعه آموزش‌های عالی مهارتی» با حضور جناب آقای دکتر مجتبی خیام نکویی «عضو ستاد علم و فناوری شورایعالی انقلاب فرهنگی» ، جناب آقای دکتر حامد چیت سازان «عضو هیئت علمی دانشگاه و رئیس کمیته پژوهش همیاران انقلاب اسلامی» ، جناب آقای دکتر جهانشاهی «معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور»، «روسای محترم استانی و دانشکده ها»، مدیران کل حوزه ستادی، اساتید و دانشجویان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه جناب آقای دکتر مجتبی خیام نکویی «عضو ستاد علم و فناوری شورایعالی انقلاب فرهنگی» به بیان چالش های موجود در کشور و ارائه راهکارهای متعدد مقابله با این چالش ها از جمله ورود دانشگاه ها و مراکز آموزشی عالی برای حل این معظلات پرداختند.

سپس جناب آقای دکتر حامد چیت سازان «عضو هیئت علمی دانشگاه و رئیس کمیته پژوهش همیاران انقلاب اسلامی» چالش‌های آموزش‌های مهارت محور در ایران را بیان کردند. از جمله، فقدان نظام پکپارچه در آموزش‌های مهارتی، فقدان سیاست‌های مشخص برای استفاده از آموزش دیده های مهارت محور در کشور، عدم وجود زیرساخت و تجهیزات لازم در بحث آموزش‌های مهارتی و ...

در ادامه جناب آقای دکتر جهانشاهی «معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور»،  به بیان صلاحیت حرفه ای و شایستگی حرفه‌ای، ایجاد زمینه‌های توسعه اشتغال و فناوری از طریق پژوهش و نوآوری و ایجاد مراکز رشد مهارتی و هسته های فناور، تبیین جایگاه و بودجه اختصاص داده شده به دانشگاه فنی و حرفه‌ای به نسبت سایر دانشگاه‌ها پرداختند.
در پایان از مدرسه مهارت و کارآفرینی راهه کار در دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور رونمایی شد.