عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

برگزاری آیین نکوداشت هفته ملی مهارت به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد

برگزاری آیین نکوداشت هفته ملی مهارت به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد
آیین نکوداشت هفته ملی مهارت با عنوان مهارت، آموزش عالی، صلاحیت حرفه ای به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد و در محل دانشکده فنی شهید صدوقی یزد برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد، آیین نکوداشت هفته ملی مهارت با حضور امام جمعه یزد، صالحی عمران"رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور"، میرمحمدی"نماینده محترم مردم شهرستان های تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی"، عظیمی"معاون امور اقتصادی استانداری یزد"، جهانشاهی"معاون پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور"، عندلیب "رییس دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد"، ملتی و قاسمی"دو کارآفرین دانشگاه فنی و حرفه ای استان" در دانشکده فنی شهید صدوقی یزد و جمعی از روسای دانشگاه های فنی و حرفه ای کشور، روسای آموزشکده های فنی، نخبگان و فعالان عرصه مهارتی و دانشگاه فنی و حرفه ای کشور برگزار شد.
در ابتدای جلسه عندلیب ضمن خوش آمد گویی بیان کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای بعنوان بزرگترین متولی نظام آموزش مهارتی شناخته می شود. وی افزود: دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد طی سال های گذشته خدمات و دستاوردهای ارزنده و ثبت اختراعات متعددی در زمینه مهارت ارائه نموده است.
حجه السلام والمسلمین ناصری فرمود: همه ما باید بلند همت باشیم و راهکارهای دقیق برای پیشبرد کارها داشته و در تصمیم گیریها مصمم باشیم و در آموزش باید تحول داشته باشیم. ایشان به اصل تفکر، تدین و تعقل اشاره نمودند و راهکار ایجاد نظام آموزش ایرانی اسلامی را این سه اصل دانستند و از دانشگاهیان خواستند تا نظام آموزشی را بر مبنای تدین و اخلاق و تعقل بنا نهند تا امکان حل بنیادی مسائل فراهم گردد.
عظیمی بیان کرد: جای خالی مهارت روز به روز بیشتر در کشور احساس می شود زیرا نیازمندی کشور به مهارت هر روز بیشتر می شود و رسالتی که دانشگاه فنی و حرفه ای به عهده گرفته است باعث شده تا فارغ التحصیلان این دانشگاه بیکار نباشند و به محض فارغ التحصیل شدن وارد بازار کار می شوند و نیازهای بازار را فراهم می کنند.
در ادامه جلسه، میرمحمدی گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای جزو محدود دانشگاه هایی است که مهارت آموزی را در دستور کار قرار داده است و از مسئولین خواست بحث آموزش مهارتی را باید به صورت جدی در دستور کار قرار دهند. ایشان به نقش قانونگذاری در مجلس جهت توسعه آموزش مهارتی اشاره نمودند و ایفای بهتر نقش مجلس را منوط به ماموریت گرایی این دانشگاه دانستند و از متولیان نظام مهارتی خواستند تا اهداف ماموریت گرایی را دنبال کنند. همچنین ایشان به سهم ۳۰ درصدی نظام آموزش مهارتی در نظام آموزشی اشاره کردند و در این خصوص ضمن اعلام آمادگی جهت همراهی از مسئولین خواستند تا جهت تحقق این بند از برنامه توسعه ششم دقت نظر مضاعفی نمایند تا بدین طریق امکان پرورش نیروهای تکنسین و کارآفرین در جامعه فراهم شود.
در ادامه دو نفر از کارآفرینان و فارغ التحصیلان موفق دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد به ارائه تجارب ارزنده خود و نقش دانشگاه فنی و حرفه ای در کسب موفقیت هایشان پرداختند و مهمترین مانع فارغ التحصیلان را منابع مالی برای اجرا و تحقق ایده هایشان اعلام نمودند.
در ادامه جلسه جهانشاهی بیان کرد: ما نیازمند ایجاد یک ساختار منسجم هستیم بطوری که کمک کند پرچم اصلی مهارت در دست دانشگاه فنی و حرفه ای باشد. آموزش عالی به یک جهش و انقلابی نیاز دارد که در حوزه پژوهش های کاربردی ، دانشگاه می تواند حلقه وصل دانش و صنعت باشد و ما در این زمینه اشتغال فارغ التحصیلان در مشاغل مرتبط با رشته تحصیلی و ماندگاری فارغ التحصیلان دانشگاههای فنی در داخل کشور از تمام دانشگا ه ها ی کشور جلوتر بوده ایم.
در پایان نیز  عندلیب گزارش مختصری از عملکرد مهارتی دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد ارائه نمودند و از حضور تمام شرکت کننده ها در این جلسه تشکر نمودند.