عمومی | مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل

طی مراسمی از کارگران نمونه مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل تجلیل شد

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل روز یکشنبه ۲۷ تیر‌ماه ۱۴۰۰ طی مراسمی با حضور رئیس، مسئول نمایندگی ولی فقیه در مرکز، معاونین، روسای بخش‌های تحقیقاتی، ستادی و کارگران در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل از کارگران زحمت‌کش این مرکز تقدیر شد.

در این مراسم دکتر حسین کربلائی خیاوی گفت: کارگران بازوی توانمند توسعه و رشد کشور هستند و بدون زحمات کارگران امکان دستیابی به جهش تولید امکان‌پذیر نیست.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل به اهمیت کار و نقش کارگر در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: بدون شک در هر مجموعه و جامعه‌ای بحث مربوط به کار و فعالیت ضامن بقا و پویایی آن جامعه است. جامعه‌ای که کار و فعالیت و وجدان کاری در آن کم باشد هرگز روی موفقیت، عزت و پیشرفت را نخواهد دید به همین دلیل باید موضوع کار را در جامعه مورد توجه قرار دهیم.

وی افزود: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و در مکتب اسلام به کار و کارگر توجه ویژه‌ای شده است که باید در شکل‌دهی و عینیت بخشی به این باورها تلاش کنیم، از طرفی باید به خواسته‌های به‌حق کارگران توجه شود تا در محیط کاری حق بیان و اظهار نظر داشته باشند و بدین ترتیب ظرفیت‌های اقتصادی کشور تقویت شود.

دکتر کربلائی خیاوی همچنین بر ارائه شیوه‌های نوین در کار، ابتکار و نوآوری، افزایش بهره‌وری و تولید، رعایت نظم، وجدان کاری و ارتقای مهارت‌های شغلی کارگران تاکید و از تلاش‌ها و خدمات شبانه‌روزی کارگران مرکز قدردانی کرد و گفت: کار و تلاش کارگران حکم جهاد و عبادت را دارد و هیچ توفیقی بالاتر از این نیست.

حاج‌آقا دهقان مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در این مراسم بیان داشت: با فضیلت‌ترین عبادات آن است که انسان به دنبال کسب روزی حلال باشد و اگر می‌خواهیم جامعه‌ای سالم داشته باشیم باید فرهنگ کار و کارگری را در جامعه ترویج دهیم.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در مرکز تصریح کرد: دین مبین اسلام به کار به‌عنوان یک فرهنگ نگاه کرده و همواره مردم را به آن تشویق نموده است و این کار و تلاش است که انسان را به سرانجام می‌رساند. وی عمده‌ترین وظیفه مسئولین را خدمت به مردم برشمرد و تصریح کرد بایستی از کسانی که در عرصه‌های کشاورزی فعالیت می‌کنند تقدیر به عمل آید. این مراسم با تجلیل از ۴ نفر از کارگران نمونه مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل به پایان رسید.