عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

برگزاری کارگاه آموزشی با عنوان مدیریت مصرف رسانه در خانواده


گروه پژوهشی مطالعات زنان پژوهشکده ی مطالعات اجتماعی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با همکاری مرکز مطالعات و تحقیقات زنان دانشگاه تهران برگزار می کند:
کارگاه آموزشی: مدیریت مصرف رسانه در خانواده

دکتر مهدی فتوره چی،
دکتر سیدبشیر حسینی،
دکتر بهاره نصیری،
دکتر آمنه بختیاری،
دکتر معصومه تقی زادگان،
دکتر سمیه تاجیک اسماعیلی

دوره آموزشی «کارگاه مدیریت مصرف رسانه در خانواده » با همکاری پژوهشکده مطالعات اجتماعی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در تاریخ۲۸و۲۹ تیر ماه ۱۴۰۰ بصورت مجازی برگزار می‌شود.
با توجه به اینکه در یک محیط رسانه ای و در یک سپهر اطلاعاتی به سر می بریم و تحت نفوذ امواج مختلف رسانه ای قرار داریم لذا دغدغه آسیب رسانی رسانه ها و به دنبال آن آسیب پذیری خانواده ها بیشتر خواهد شد. بنابراین در عصر اطلاعات رسانه ای که هر پیامی ارزش ها و سبک های زندگی متناسب با خود را به نمایش می گذارند، والدین و فرزندان نیاز مند آموزش سواد رسانه ای هستندتا قادر باشند سبک زندگی القا شده در هر پیام را شناسایی کنند.

سرفصل‌ها و محتوای دوره آموزشی:
چیستی و ضرورت سواد رسانه ای
چیستی والدگری رسانه ای، مهارت های عملی سواد رسانه ای در خانواده
شبکه های اجتماعی، خانواده و ارتباط آن با مهارت های سواد رسانه ای
ویژگی های عصر اطلاعات
ویژگی های خانواده در جامعه شبکه ای
وجوه تمایز والدگری مسُولانه و والدگری اینترنتی
خصوصیات خانواده سالم در جامعه شبکه ای
چالش والدین در استفاده فرزندان از تلفن های هوشمند، بازی های آنلاین و شبکه های اجتماعی
آشنایی والدین با انواع خطرات آنلاین
میانجیگری والدین در حضور کودکان در فضای مجازی
چارچوب مخاطب شناسی
تغییرات نسل رسانه ای و رسانه ی نسلی
مطالعات نوجوانان در جهان
ویژگی های نسل هزاره سوم یا دهه هشتادی ها و دهه نودی ها
نوع و میزان مصرف رسانه ای در میان اعضای خانواده
جایگاه و اهمیت لزوم مدیریت صحیح مصرف رسانه ای والدین در تنظیم مصرف رسانه ای فرزندان
ارایه گزارشی مستند از میزان و نوع مصرف رسانه ای خانواده های شهر تهران
چالش های والدگری در عصر رسانه
نیازهای حیاتی خانواده ها در عصر رسانه(روانشناسی رسانه)

با هدف افزایش دانش نظری آشنایی با مفهوم سواد رسانه ای، مصرف رسانه ای، والدگری رسانه ای، میانجیگری رسانه ای، تغییرات نسلی، مخاطب شناسی، ویژگی های عصر اطلاعات
و ارتقای مهارت عملی مهارت های عملی سواد رسانه ای در خانواده، نیازهای حیاتی خانواده ها، مدیریت مصرف صحیح رسانه ای فرزندان

شرکت در این دوره برای چه کسانی مفید است؟
شرکت در این دوره برای دانشجویان، پژوهشگران کلیه حوزه های رسانه و خانواده و برای تمامی متخصصان و علاقمندان علوم انسانی مفید است.

مدت زمان دوره : ۶ ساعت ( ۲ جلسه ۳ ساعته ) ۲ روز
زمان برگزاری: روز دو شنبه و سه شنبه، ساعت ۱۳ تا ۱۶      تاریخ: ۲۸ و ۲۹ تیر ماه ۱۴۰۰
هزینه این دوره: ۰۰۰/۵۰۰/۲ ریال
هزینه ثبت نام (با تخفیف ویژه بخاطر شرایط اجتماعی): ۰۰۰/۶۰۰/۱ ریال _ با تخفیف: ۰۰۰/۳۰۰/۱ ریال
دانشجویان پژوهشگاه: ۰۰۰/۸۰۰ ریال

با ارائه گواهینامه معتبر و مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دارای ارزش علمی و اداری و قابل ترجمه

برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام Mata.ihcs.ac.ir
کانال سروش مرکز:     sapp.ir/tamihcs

مشاوره: ۸۸۶۲۴۴۸۵
در صورت نیاز به شماره ۰۹۰۳۶۲۰۰۲۶۶ پیام بدهید

تهران- بزرگراه کردستان- نبش خیابان دکتر صادق آئینه وند (۶۴ غربی)
مدیریت ترویج دستاوردهای پژوهش های علوم انسانی