عمومی | دانشگاه علوم پزشکی ایران

پیش بینی تمهیدات بهداشتی، اجرایی و نظارتی در هشتمین انتخابات نظام پزشکی

رئیس هیات نظارت بر انتخابات نظام‌ پزشکی استان تهران خبر داد
پیش بینی تمهیدات بهداشتی، اجرایی و نظارتی در هشتمین انتخابات نظام پزشکی
انتخابات اعضای هیئت‌مدیره نظام ‌پزشکی تهران بزرگ و شهرستان‌های استان با تامین الزامات لازم از سوی هیئت های اجرایی و نظار  روز جمعه بیست و پنجم تیرماه از ساعت هشت صبح تا هشت بعدازظهر برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر عباس مسجدی آرانی؛ رئیس هیات نظارت بر انتخابات نظام‌ پزشکی استان تهران با تاکید بر اینکه با همکاری خوب دانشگاه علوم پزشکی ایران به عنوان مجری انتخابات، تمام تمهیدات لازم از جمله الزامات بهداشتی، اقدامات اجرایی و نظارتی اندیشیده شده، گفت: همه چیز برای برگزاری یک انتخابات شایسته فراهم شده و با حضور نامزدهای متنوع از سلیقه های مختلف که تایید صلاحیت شده اند؛ امیدواریم همه اعضای سازمان نظام پزشکی استان در این انتخابات حضور پیدا کنند و با یک مشارکت بالا بتوانند بهترین‌های جامعه پزشکی را انتخاب و با اعتماد تمام، مسئولیت چهارساله آتی سازمان نظام ‌پزشکی را به ایشان بسپارند.
وی به اعضا سازمان نظام پزشکی توصیه کرد: تلاش همکاران بر این باشد که از اول وقت برای شرکت در انتخابات اقدام کنند تا درعین فراهم بودن فضای مناسب، به خاطر شرایط کرونایی معطلی و صف نداشته باشیم.
دکتر مسجدی آرانی همچنین افزود: از همکاران خواهش می کنم قبل از رای دادن و بعد از آن به هیچ عنوان در محوطه و ساختمان های اخذ رای تجمع نکنند تا به‌ خاطر شرایط کرونایی و انتظاری که مردم از جامعه پزشکی دارند، شیوه نامه های بهداشتی به خوبی مراعات شود و  تهدیدی برای سلامت همکاران زحمت‌کش جامعه پزشکی نداشته باشیم.
رئیس هیات نظارت بر انتخابات نظام‌ پزشکی استان تهران تصریح کرد: صندوق های رای در سه ساختمان دانشگاه علوم پزشکی ایران به تفکیک رشته پیش بینی شده که محل اخذ رای رشته های پزشکی در ساختمان مرکز همایش های رازی، دندانپزشکی، دارو سازی و مامایی درساختمان دانشکده پزشکی و رشته علوم آزمایشگاهی و کارشناسان پروانه دار در ساختمان کتابخانه مرکزی قرار داده شده است.
دکتر مسجدی در ادامه به زمان تبلیغات نامزدهای انتخابات سازمان نظام پزشکی اشاره کرد و هشدار داد: زمان تبلیغات ساعت هشت صبح امروز پنجشنبه بیست و چهارم تیرماه به اتمام رسیده و هر‌گونه تبلیغات از طرف کاندیداها، بعد از این ساعت ممنوع است، بنابراین محیط‌های پیرامونی دانشگاه علوم پزشکی ایران از نظر انجام اقدامات تبلیغاتی رصد و در صورت وقوع تخلف، حتما برخورد قانونی لازم انجام می شود.
وی با اشاره به ارایه پیشنهاداتی به هیات نظارت مبنی بر افزایش تعداد صندوق‌ها و پایگاه‌های رای‌گیری و نیز پیش بینی صندوق‌های سیار گفت: با توجه به فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم الکترونیکی و اینکه حتی یک درصد احتمال خطا و ضایع شدن حقی  پذیرفتنی نیست؛  با افزایش صندوق ها و شعب رای گیری و نیز صندوق سیار مخالفت شده، بنابراین تنها محل اخذ رای در تهران، دانشگاه علوم پزشکی ایران جنب برج میلاد است.
دکتر مسجدی تصریح کرد: البته با هماهنگی هیئت‌های اجرایی و دانشگاه‌های تهران قرار شد تمهیدات لازم برای تامین سرویس رفت و آمد برای همکاران به ‌ویژه رزیدنت‌ها در نظر گرفته شود تا بتوانند در ساعت‌های مشخص، در انتخابات شرکت کنند.
رئیس هیات نظارت بر انتخابات نظام‌ پزشکی استان تهران گفت: اگرچه اعضا هیئت نظارت پای همه صندوق‌ها حضور دارند و همه فرایند رای گیری را رصد میکنند اما نامزد ها و رای دهندگان می توانند با دو شماره تلفن ۸۸۶۲۲۵۴۶ مربوط به هیات نظارت و شماره ۸۶۷۰۲۸۰۳ مربوط به هیات اجرایی، موارد لازم را به اطلاع برسانند.
دکتر مسجدی در پایان گفت: هیات نظارت و هیات اجرایی بلافاصله بعد از اتمام زمان رای گیری کار بازگشایی صندوق ها و شمارش آرا را آغاز می کنند و نتایج در اسرع وقت به اطلاع رسانده می شود.
پایان خبر
مجید نظامی