عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

بازدید رییس دانشکده پزشکی از مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی شهیدمدرس



رییس دانشکده پزشکی از بخش های مختلف مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی مدرس سه شنبه ۲۲ تیرماه بازدید کرد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به نقل از دانشکده پزشکی،  در حاشیه این بازدید دکتر نیک ضمیر رییس دانشکده پزشکی و دکتر حقیقی معاون تحصیلات تکمیلی دانشکده پزشکی با  مسئولان بیمارستان شهیدمدرس دیدار و گفت و گو کرد.

در این نشست که رییس بیمارستان، معاونان آموزشی و درمان و مدیر بیمارستان نیز حضور داشتند، دکتر نیک ضمیر ضمن تقدیر از زحمات بی نظیر کادر درمان در پاندمی بیماری کرونا هدف از این بازدید را شناخت مشکلات موجود از نزدیک و ارایه راهکارهای مناسب برای رفع آنها عنوان کرد.

دکترعلیرضایی رییس بیمارستان شهید مدرس در ابتدای این نشست ضمن بیان سخنانی به ارایه گزارشی درخصوص فعالیت های انجام شده در این مرکز پرداخت.

وی در این گزارش به تجهیز کلاس درس داخلی برای برگزاری مورنینگ ، افزایش ضریب اشغال تخت و تعداد جراحی ها به خصوص اعمال جراحی قلب و افزایش ظرفیت بیمارستان از نظر فضا و امکانات برای آموزش فلوشیپ  اشاره کرد.

دکتر علیرضایی با توجه به شیوع بیماری کرونا  کمبود نیرو در بخش رادیولوژی مرکز را یکی از مشکلات اساسی برشمرد و  بر ضرورت جذب نیروی هیئت علمی جوان برای بخش های داخلی، گوارش، ارولوژی و بیهوشی تاکید کرد.

وی بخش قلب و جراحی قلب را نقطه قوت بیمارستان برشمرد و با اشاره به کیفیت عالی آموزش به رزیدنت ها و درمان در این مرکز بر لزوم افزایش روند آموزش نیروی دستیار فوق تخصص برای تقویت بخش جراحی قلب تاکید کرد.

دکتر علیرضایی بخش پیوند بیمارستان شهیدمدرس را دومین بخش از نظر تعداد و کیفیت پیوند در ایران عنوان کرد و با اشاره به حضور اساتید برجسته در این بخش خواستار مساعدت بیشتر دانشگاه در راستای ارتقای کیفیت پیوند و حمایت بیشتر از بخش قلب به عنوان موتور محرکه بیمارستان شد.

وی در خاتمه سخنان خود ضمن تقدیر از مشارکت خیرین سلامت  به ارتقای وضعیت پاویون های بیمارستان با کمک خیرین در آینده نزدیک اشاره کرد.

ارتقای اعضای هیئت علمی ، بودجه آموزشی، نیاز مرکز به حضور رزیدنت های سال بالا به خصوص رزیدنت های داخلی، توجه ویژه به سایت آموزشی بیمارستان و تقویت بخش جراحی پلاستیک از دیگر موضوعات مورد بحث در این نشست بود.

پس از خاتمه نشست مذکور رییس دانشکده پزشکی و هیئت همراه از بخش های مختلف این مرکز نظیر بخش رادیولوژی ، ارولوژی، قلب، جراحی، کتابخانه ، مرکز مطالعه و پاویون ها بازدید کرد.

انتهای پیام/

کدخبرنگار: ۷۷۰۰ س.ع