عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خراسان شمالی

فعالیت مراکز تجمیعی واکسیناسیون حتی در روزهای تعطیل

رئیس گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: مراکز تجمیعی واکسیناسیون در استان همه روزه در حال ارائه خدمات هستند و حتی در روزهای تعطیلات رسمی نیز فعالیت داشته و تزریق واکسن را انجام می دهند.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، فیض اله برزگر با اعلام این خبر گفت: تیم‌های واکسیناسیون قبل از ساعت ۸ صبح داخل پایگاه های تجمیعی حضور دارند و در دو شیفت کاری صبح و ظهر در حال ارائه خدمت هستند.
وی ضمن تاکید بر اهمیت تزریق دوز دوم واکسن گفت: به منظور تکمیل فرایند واکسیناسیون باید افرادی که دوز اول را دریافت کردند برای دوز دوم نیز اقدام کنند و با مراجعه به مراکز تجمیعی واکسیناسیون، تزریق را انجام هند.
برزگر گفت: دوز اول واکسن، دوز اصلی و شروع‌کننده پاسخ ایمنی است و دوز دوم واکسن به‌عنوان تقویت‌کننده مطرح می‌شود که باعث تقویت پاسخ ایمنی در بدن شده و پاسخ ایمنی قوی و ماندگارتری ایجاد می‌کند.
وی عنوان کرد: در بجنورد دبستان شهدای فرهنگی، در شیروان دبستان ابتدایی ۱۲ بهمن و در مانه و سملقان نیز سالن فجر به عنوان مرکز تجمیعی واکسیناسیون انتخاب شده است.
برزگر خاطرنشان کرد: مرکز خدمات جامع سلامت شهری راز، مرکز خدمات جامع سلاممت شهری/روستایی غلامان و یکه سعود در شهرستان رازو جرگلان، دبیرستان دخترانه حضرا زینب (س)، مرکز خدمات جامع سلامت سنخواست و شوقان در شهرستان جاجرم، مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی فاروج و تیتکانلو در شهرستان فاروج، مرکز خدمات جامع سلامت شهری/روستایی گرمه، مرکز خدمات سلامت شهری درق و ایور و مرکز خدمات جامع سلامت روستایی رباط قره بیل در شهرستان گرمه از دیگر مراکز تجمیع سطح استان است.