عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

ثبت بیش از ۴۵۰ ازدواج طی یک سال در شهرستان عسلویه/ آمار ازدواج در سه‌ماهه نخست ۱۴۰۰ رشد ۳۰ درصدی داشته است

رخساره رستمی ضمن تبریک سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) و آغاز هفته ازدواج اظهار داشت: اول تا هفتم ذی‌الحجه (۲۱ الی ۲۷ تیرماه) با شعار برپایی و شادابی جامعه با عنوان هفته ازدواج سالم تعیین شده است.
رستمی افزود: ترویج ازدواج سالم و آسان در بین جوانان بر مبنای سیاست‌های ابلاغی جمعیت مقام معظم رهبری، حساس سازی اجتماعی و معطوف کردن توجه جوانان به این امر، آگاهی رسانی به خانواده‌ها در مورد موضوعات اولویت دار سلامت جوانان در امر ازدواج و چگونگی درخواست دریافت خدمات در این خصوص از اهداف برگزاری هفته ازدواج است.
وی اظهار داشت: خوشبختانه آمار ازدواج در سه‌ماهه نخست سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۳۰ درصدی روبرو بوده است که این نشان از درک خانواده‌ها و جوانان از سلامت و امر ازدواج دارد.
مسئول واحد سلامت جوانان و نوجوانان شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه اذعان داشت: آموزش مجازی جوانان با رویکرد معیارهای همسرگزینی مناسب و ازدواج سالم، آموزش‌های مجازی رایگان در خصوص مهارت‌های مختلف فردی و راه‌اندازی مرکز مشاوره پیش از ازدواج در شهرستان کمک بزرگی به تشویق جوانان به ازدواج سالم بوده است.



انتهای پیام/ م.ک ۳۰۹۰