عمومی | دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

برگزاری مراسم گرامیداشت ایثارگران و جانبازان در دانشگاه

شنبه اول اردیبهشت ماه مصادف با چهارم شعبان،  اعیاد شعبانیه و میلاد باسعادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) و روز جانباز، مراسم تجلیل از کارمندان جانباز و ایثارگر دانشگاه با حضور خانم دکتر چنگیز رییس دانشگاه و جمعی از مسئولین، کارکنان و ایثارگران در مرکز همایش های علمی دانشگاه برگزار گردید.

در این مراسم خانم دکتر چنگیز طی سخنانی ضمن تبریک و شادباش اعیاد خجسته شعبانیه و بارش نعمت های فراوان معنوی در این ماه، جانبازی را به مصداق یک جریان و رود جاری دانست و گفت: بعضی از عزیزان، نشانه ای از ورود به این جریان را در جسم و جان خود دارند و چقدر زیباست که می توانند در این جریان بمانند و ویژگی های آن را که برگرفته از مقام والای حضرت ابوالفضل (ع) می باشد، در خود حفظ نمایند.

رییس دانشگاه افزود: مسئولیت ما نسبت به این عزیزان، ادای احترام، اعلام همبستگی و تجدید عهد با خانواده بزرگ ایثارگران و جانبازان می باشد و اینکه بتوانیم این جریان را برای حفظ کیان اسلام، تمامیت ارضی جمهوری اسلامی و عزت و شرف مملکت، حفظ و جاری نگه داریم و از آن دور نمانیم.

در این مراسم دکتر سهرابی مدیر امور شاهد و ایثارگران دانشگاه نیز در خصوص امور مربوطه، ضرورت انسجام کافی بین همکاران ایثارگر و جانباز و پیگیری مزایا و مطالبات آنان مطالبی را بیان و اعلام نمود: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با حدود ۵۰۰۰ ایثارگر (۳۱۰۰ نفر کارمند و ۱۸۰۰ نفر دانشجو) در سطح دانشگاه و واحدهای تابعه بعنوان پرجمعیت ترین سازمان از نظر تعداد حضور این عزیزان می باشد.

وی همچنین به بحث سلامت روان در ایثارگران و جانبازان پرداخت و افزود: اگر ما بتوانیم ارتباط درست با خود، دیگران و قدرت بالاتر ، کائنات، زندگی و طبیعت را برقرار کنیم به بخشی از سلامت معنوی دست پیدا می کنیم و کسانی که به این درجه از سلامت معنوی رسیده باشند، امید، هدف، نوع دوستی، عشق، مهربانی، صلح و شادی در آنان نمایان می شود.

شایان ذکر است در این مراسم توسط رییس و مسئولین دانشگاه، از ۱۰ نفر از جانبازان و ایثارگران دانشگاه به عنوان نمادین با اهدای لوح تجلیل بعمل آمد.