عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهر؛ در ده روز گذشته ۶۱ هزار و ۵۰۰ دز واکسن داخلی و خارجی وارد استان بوشهر شده است

دکتر سعید کشمیری اظهار کرد: حدود ۵۰ هزار دز واکسن داخلی و خارجی در چند ماه گذشته سهمیه استان بوشهر بوده که واکسن دریافتی استان در این ده روز معادل کل دریافتی ما در این چند ماه بوده است.
وی تصریح کرد: با ورود این محموله سرعت واکسیناسیون در استان افزایش می‌یابد که اکنون روزی ۳ هزار فرد واکسینه شده و در حال افزایش این تعداد به روزی۴ هزار نفر در استان هستیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر اظهار داشت: با ایجاد مراکز تجمیعی در استان اکنون این توانایی را داریم تا روزی ۵ هزار نفر را واکسینه کنیم.
دکتر کشمیری خاطر نشان کرد: تا ۱۰ روز آینده واکسیناسیون گروه سنی افراد بالای ۶۰ سال را به نقطه خوبی می‌رسانیم و ان‌شالله ۵۰ هزار دز دیگر در دو پارت در آینده نزدیک دریافت خواهیم کرد.
وی افزود: ان شالله با ورود محموله های جدید به استان در آینده  نزدیک افراد گروه سنی بالای ۵۰سال را که دارای بیماری زمینه‌ای چون دیابت و فشار خون هستند، واکسینه خواهیم کرد.
دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان اظهار کرد: بیشترین فوتی استان بین گروه های سنی میان سالان و سالمندان بوده که حدود ۸۰ درصد از فوتی‌های استان را  افراد گروه سنی بالای ۵۰ سال داشته اند یا افرادی با بیماری زمینه‌ای که طبق سند ملی، واکسیناسیون تمامی این افراد در حال انجام می‌باشد.

انتهای پیام/ز.ح.۱۰۲۷