عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهر : ۳۱هزار دز واکسن وارد استان بوشهر شد/آغاز نوبت دهی گروه سنی بین ۶۰تا ۶۵ سال از امروز

دکتر عبدالمحمد خواجه ئیان اظهار کرد: از امروز با ورود محموله جدید نوبت دهی واکسیناسیون گروه سنی بین ۶۰تا ۶۵ سال را آغاز می‌کنیم که از افراد گروه‌های سنی که قبلا اولویت شان اعلام شده بوده، اگر کسی تزریق نکرده باشد این افراد هم می‌توانند واکسن را دریافت کنند.
وی با بیان اینکه تا کنون قریب به ۵۸ هزار ۷۵۵  نفر در استان واکسینه شده‌اند افزود: با ورود محموله جدید به استان به روند واکسیناسیون سرعت بیشتری می‌دهیم که که از این تعداد ۱۹ هزار و ۹۰۰نفر هر دو دز و مابقی فقط دز اول را دریافت کرده‌اند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر بیان کرد: در گروه سنی بالای ۷۰ سال در مجموع تا کنون ۷۰ درصد مردم استان واکسن را دریافت کرده اند.
دکتر خواجه ئیان خاطر نشان کرد: واکسیناسیون گروه سنی بین ۶۵ تا ۷۰ سال که از هفته گذشته شروع شده است، خوشبختانه تا کنون ۵۴درصد از این افراد واکسینه شده‌اند که این روند همچنان ادامه دارد.
وی تصریح کرد: هم استانی‌های شریف برای واکسیناسیون نیازی به مراجعه یا ثبت نام در سایت خاصی ندارند، خوشبختانه اطلاعات بیش از ۹۵ درصد مردم استان در سامانه سیب وجود دارد که در دسترس ما است.
دکتر خواجه ئیان با بیان اینکه تا کنون ۱۷ مرکز تجمعی در استان وجود دارد، گفت: در حال حاضر از این تعداد ۱۳مرکز فعال بوده که در هر شهرستان یک مرکز وجود دارد و اما به دلیل جمعیت بالا در شهرستان های بوشهر، گناوه و دشتستان دو مرکز فعال است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر اظهار کرد: اکنون در شهرستان‌های بوشهر و دشتستان مرکز سوم در حال راه اندازی بوده که با همکاری بسیج جامعه پزشکی، شورای هماهنگی نیروی انسانی، فرمانداران ،شهرداران و ادارات مختلف در حال بهره برداری می‌باشد.
وی افزود: در سند ملی واکسیناسیون اولویت اول با کادر بهداشت و درمان بوده که اکنون تقریبا ۱۰۰ درصد این افراد در استان واکسینه شده‌اند، همچنین فاز دوم بر اساس گروه سنی بوده که از گروه سنی بالای ۸۵ سال شروع شده و همچنان ادامه دارد.
دکتر خواجه ئیان خاطر نشان کرد: اکنون با تولید واکسن داخلی که میزان بالاتری دارد و اگر واکسن وارداتی به تعداد کافی تامین شود ما می توانیم طی هفته آینده تمام رده‌های در معرض خطر را پوشش دهیم.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر بیان کرد: جمعیت برآورد شده برای گروه سنی فعلی که در حال شروع واکسیناسیون آن هستیم حدود ۳۴ هزار نفر در استان هستند.


انتهای پیام/ز.ح. ۱۰۲۷