عمومی | دانشگاه کردستان

طرح یکپارچه سازی خط بریل کردی، حرکتی نو در حوزه ادبیات و زبان است

رئیس دانشگاه کردستان گفت: طرح یکپارچه سازی خط بریل کردی، حرکتی نو در حوزه ادبیات و زبان کردی است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، رحمت صادقی در مراسم رونمایی از طرح یکپارچه سازی خط بریل کردی که روز شنبه ۱۹تیرماه در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه کردستان برگزار شد بیان داشت: طرح یکپارچه سازی خط بریل کردی، حرکتی نو در حوزه ادبیات و زبان کردی است و جای خوشحالی است که امروز شاهد به ثمر نشستن زحمات همکاران و فعالان این حوزه هستیم.
وی کارهای انجام شده در حوزه یکپارچه سازی خط بریل کردی را ارزشمند دانست و اظهار کرد: این فعالیت به صورت علمی انجام شده است و جای افتخار برای ادبیات و زبان کردی است.
رئیس دانشگاه کردستان به کتابخانه نابینایان و کم بینایان دانشگاه کردستان اشاره کرد و بیان کرد: دانشگاه کردستان کتابخانه ای را برای نابینایان و کم بینایان تشکیل داده است و بیشترین فعالیت این کتابخانه در زمینه ادبیات و زبان کردی است.
صادقی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: چاپ مقاله طرح خط بریل کردی در مجله jcr یک افتخار است و تاکنون در ادبیات و زبان کردی سابقه نداشته است.
وی با اشاره به حضور فعال دانشگاه کردستان در زمینه ادبیات و زبان کردی در سال‌های اخیر، اظهار داشت: مسئولیت اجتماعی از وظایف و افتخارات دانشگاه است و سعی شده است که این وظیفه به نحو احسن انجام شود.
لازم به ذکر است که در پایان این مراسم رئیس دانشگاه کردستان با اهدای لوحی از زحمات و تلاش های کارگروه طرح یکپارچه سازی خط بریل کردی تقدیر کرد.