عمومی | دانشگاه علوم پزشکی قزوین

پژوهش های علمی با محوریت اخلاق، جامعه را به پیشرفت می رساند

اولین همایش دانشجویی مراقبت از سلامت؛ به میزبانی دانشکده پرستاری و مامایی قزوین، روز ۱۵ تیر ۱۴۰۰ به صورت مجازی برگزار شد. دکتر محمدعلی سلیمانی، رییس این دانشکده در آیین افتتاحیه همایش مذکور با بیان اینکه مسایل و مشکلات جامعه باید با تحقیق و پژوهش علمی و حرفه ای مرتفع شود، گفت: پژوهش های علمی با محوریت اخلاق، جامعه را به پیشرفت می رساند.

دکتر حسین پیری، سرپرست کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری این همایش با وجود مشکلات همه گیری کووید ۱۹، آن را مسیری درست برای ایجاد انگیزه در دانشجویان به منظور ورود آنان به حوزه پژوهش در سطح جامعه دانست.

دکتر سیده آمنه مطلبی، مسوول برگزاری همایش هم اهداف و ضرورت های برگزاری همایش را بیان کرد و گفت: همه گیری کووید ۱۹ دغدغه امروز حوزه های مختلف سلامت است؛ از این رو ارتقا و تعالی سطح علم پژوهی در حوزه سلامت با محوریت کووید ۱۹ از ضروریات امروز جامعه علمی و پژوهشی است.

وی گفت: این همایش با تلاش زیاد کمیته تحقیقات دانشجویی دانشکده؛ در سه حوزه؛ پرستاری، مامایی و عمومی برگزار شد و هر حوزه در دو بخش سخنرانی و پوستر؛ پذیرای مقالات شرکت کنندگان بود.

دکتر مطلبی، ضمن تشکر از دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی که بار اصلی همایش را بر دوش داشتند، گفت: آنان افراد توانمندی هستند که در حوزه های مختلف اساتید خود را تنها نگذاشتند و نسبت به فعالیت های علمی و فرهنگی احساس تکلیف می کنند.

در آیین پایانی همایش نیز دکتر سید مهدی میرهاشمی، سرپرست معاونت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی قزوین با حضور در محل برگزاری این همایش مجازی؛ با اشاره به اهمیت مراقبت از سلامت در مسایل مختلف اجتماعی، اقتصادی و سیاست گذاری های سلامت، از برگزاری این همایش استقبال کرد و آن را آغازی برای ارج نهادن به بزرگ ترین ودیعه پروردگار، یعنی سلامت دانست.

شایان ذکر است، این همایش در محورهای پرستاری و مامایی، پیراپزشکی، پزشکی علوم پایه، دندانپزشکی، بهداشت و تغذیه، دارو درمانی، توان بخشی و طب ایرانی(سُنّتی) با محوریت ویژه کووید ۱۹ و چالش های مرتبط با آن برگزار شد.