عمومی | دانشگاه تهران

اولین شماره نشریه مدت در سال ۱۴۰۰ منتشر شد

در سرمقاله این شماره از نشریه «مدت» آمده است:

«اولین شماره نشریه مدت در سال ۱۴۰۰ (ویژه فروردین و اردیبهشت) با رویکرد خبری-تحلیلی به زینت طبع آراسته شده است. محتوای اصلی این شماره نشریه مدت «گزارش‌های خبری»، «مصاحبه‌ها»، «اخبار داخلی و بین‌المللی» و … را شامل می‌شود.
دانشگاه تهران سال ۱۴۰۰ را به رسم سنت همه ساله ریاست دانشگاه، با ارائه «گزارش کلان عملکرد» سال قبل تر آغاز کرد و به تبع آن بیش از چهل واحد تابعه دانشگاه نیز، به صورت جداگانه، گزارش عملکرد سال قبل خود را تدوین کردند که همگی در پایگاه خبری-تحلیلی دانشگاه با عنوان «سلسله گزارش‌های عملکرد سال ۹۹» منتشر شدند.
در فرودین و اردیبهشت امسال، دانشگاه تهران میزبان چند رویداد بزرگ بود که مهمترین آنها «هشتمین جشنواره آموزش»، «اولین همایش علمی و جشنواره موزه‌های دانشگاهی کشور»، «اختتامیه نخستین جشنواره مسئولیت پذیری اجتماعی»، «نخستین وبینار علمی مشترک دانشگاه تهران و دانشگاه تومسک: تبادل تجربیات دانشگاه‌های ایران و روسیه در زمینه مقابله با کرونا» بودند که گزارش تفصیلی تمامی آنها در این شماره از نشریه مدت به رشته تحریر درآمده است.
در بخش تحلیل نیز همانند شماره‌های قبلی، مصاحبه‌های عمیق و تخصصی با اعضای هیات علمی دانشگاه تهران در خصوص مهمترین مسائل و چالش‌های روز و نیز ترسیم افق روشن برای آینده، انجام شده است. با توجه به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی در اردیبهشت ماه، بخش عمده این مصاحبه‌ها و یادداشت‌ها مربوط به این حوزه بوده است. در کنار آن، مصاحبه‌هایی در حوزه‌های مختلف از فنی و مهندسی گرفته تا مدیریت، حوزه بین‌الملل، زبان فارسی و … نیز انجام شده است.
در این شماره، در بخش اخبار، مهمترین دستاوردهای دانشگاه و نیز فعالیت‌های شاخص مورد توجه بوده است. در دو ماه فروردین و اردیبهشت، علاوه برحضور دانشگاه تهران در چند رویداد مهم از جمله «سی و یکمین اجلاس روسای دانشگاه‌های بزرگ»، دانشگاه شاهد چند دستاورد مهم نیز بود که از جمله آنها «رونمایی از چندین پروژه فناورانه و نوآورانه با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری»، «اجرای طرح دانشگاه بدون دخانیات»، «پیوستن به جمع پنج دانشگاه برتر جهان در حوزه طراحی و آزمون انواع قوای محرکه»، «راه‌اندازی سامانه نشت‌یاب لیزری»، «طراحی سیستم تماس دانش بنیان» و … بود که به نوبه خود باعث افتخار آفرینی برای دانشگاه تهرانی‌ها شد.
در فروردین و اردیبهشت ماه، خانواده بزرگ دانشگاه تهران چند تن از اعضای برجسته خود را نیز از دست داد که از جمله آنها می‌توان به دکتر محمدرضا باطنی، زبان شناس برجسته، دکتر علی شیخ‌الاسلامی، از مشاهیر دانشگاه، دکتر قوام‌الدین زاهدی امیری، استاد پیشکسوت پردیس کشاورزی، دکتر شهریار بایگان، استاد پیشکسوت پردیس علوم، و دکتر محمد بهفروزی، استاد پیشکسوت پردیس دانشکده‌های فنی اشاره کرد. روحشان شاد و راهشان پایدار.

لازم به توضیح است که با توجه به راه اندازی ماهنامه خبری انگلیسی زبان دانشگاه ، بخش اخبار انگلیسی از نشریه نشریه مدت حذف شده است».

برای مشاهده متن کامل این شماره، اینجا کلیک کنید.