عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود

۱۵۰ نفر شبانه‌روز گذشته در شاهرود و میامی علایم مشکوک به کرونا داشتند

دکتر رضا چمن شامگاه پنجشنبه با بیان اینکه در جمعیت زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود مشابه سایر مناطق کشور این روزها شاهد افزایش نسبی در آمار ابتلا هستیم، افزود: تعدادی نمونه آزمایشگاهی مشکوک به ویروس جدید دلتای هندی را برای شناسایی به آزمایشگاه های تهران ارسال کردیم اما تاکنون مورد قطعی گزارش نشده است.

وی با اشاره به اینکه همه کشور در معرض گسترش سویه جدید کرونا هستند، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۰ مورد با علایم مشکوک به مراکز درمانی مراجعه کردند که از این تعداد  ۱۸ بیمار کووید۱۹ در بخش های اختصاص یافته به بیماران کرونایی بستری شدند.

دکترچمن از شناسایی ۴۸ مورد جدید مبتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و اظهار داشت: روند واکسیناسیون در شهرستان های شاهرود و میامی اگرچه کند اما استمرار دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه تا به امروز ۲۶ هزارو ۱۷۷ دوز واکسن برای گروه های هدف استفاده شده، ابراز داشت: از هفته گذشته تاکنون توزیع جدید واکسن انجام نشده، این در حالی است که به شکلی محدود واکسیناسیون دوز مرحله دوم نیز برای کسانی که دوز اول را دریافت کردند،  انجام شد، امیداست که در روزها و هفته‌های آتی برنامه واکسیناسیون شتاب بیشتری پیدا کند.

بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان شاهرود به درمان مبتلایان ویروس کرونا اختصاص یافته است، هم اکنون شهرستان شاهرود در وضعیت نارنجی و شهرستان میامی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.