عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های بوشهر: اساتید دانشگاه‌های استان بوشهر روحیه خودباوری در دانشجویان را افزایش دهند

حجت‌الاسلام عباس دشتی در آئین تکریم و معارفه مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان بوشهر اظهار داشت: دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در توسعه و ترویج فعالیت‌های علمی فرهنگی و پژوهشی در فضای دانشگاه‌ها نقش ویژه‌ای دارند که این خود موجب خنثی‌سازی توطئه دشمن می‌شود.
وی تصریح کرد: دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان بوشهر با نقش‌آفرینی مطلوب و ارزشمند توانسته مباحث فرهنگی و اجتماعی را در دانشگاه‌ها مطابق با اصول و مبانی اسلام و انقلاب اسلامی پیش ببرد
حجت‌الاسلام دشتی اضافه کرد: این دفاتر توانستند بدون تعلق به جریانات سیاسی یا حزب و گروه خاصی به وظیفه اصلی خودشان که رسالت یک عالم دینی و هدایت گروه جامعه است انجام بدهند و هیچ‌گاه به دنبال منافع شخصی خودشان در محیط دانشگاه نبودند.
وی افزود: تنها ایجاد محیط برای علم‌آموزی دانشجو و رشد آنان کافی نیست بلکه مهیاکردن زمینه رشد فرهنگی و اجتماعی دانشجو در دانشگاه لازم است.
مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های بوشهر گفت: گسترش فضای معنوی در دانشگاه، رشد فضائل اخلاقی و معنوی در بین دانشجویان، هدایت و همفکری تشکل‌های دانشجویی و مقابله با جریانات فکری انحرافی و تقویت روحیه خودباوری و استقلال فکری از جمله وظایف مهم دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها است.
وی بابیان اینکه افزایش مشارکت و فضای مشارکت در کارهای فرهنگی از رسالت‌های مسئولان نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها است، گفت: مسئولان نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های استان بوشهر با نقش پدرانه خود در دانشگاه رسالت‌های خطیر خود را به خوبی انجام می‌دهند.
حجت‌الاسلام دشتی اضافه کرد: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اهتمام و جدیدت تمام نسبت به برنامه‌ریزی و ایجاد هماهنگی و ارتباط با مجموعه‌های موجود در دانشگاه اعم از مجموعه‌های دانشجویی و اساتید گام‌های موثری برداشته است.
مسئول سابق دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها موجب توسعه و تعمیق آگاهی‌ها و اخلاق اسلامی دانشجویان و دانشگاهیان و تبیین ارزش‌های اسلامی‌شده‌اند.
وی تصریح کرد: ایجاد و گسترش فضای معنوی، اسلامی، رشد فضایل اخلاقی، رشد بینش سیاسی در محیط دانشگاه، حمایت و هدایت فکری تشکل‌های دانشجویی، حاکمیت بخشیدن به ارزش‌های اسلامی و انقلابی، مقابله با ترویج عقاید و افکار انحرافی و هجوم فرهنگی و تقویت خودباوری و استقلال فکری، اقامه نماز جماعت از جمله اقدامات نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان است.
حجت‌الاسلام دشتی اضافه کرد: حمایت و هدایت تشکل‌های سیاسی مبنی بر سیاسی بودن دانشگاه مورد تایید و تاکید مقام معظم رهبری است نه اینکه دانشگاه باشگاه سیاسی شود بلکه باید هدایتگر به سمت مبانی انقلاب باشد یعنی جوان را انقلابی بار بیاورد.
وی گفت: با توجه به اینکه اساتید نقش مهمی در تقویت هویت اسلامی ایرانی دانشجویان دارند، باید برای ساختار یک کشور مقتدر روحیه خودباوری در دانشجویان را افزایش دهند.
مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان بوشهر خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم جامعه‌ای ثروتمند از نظر علمی و منطقی داشته باشیم، باید مدیرانی در جامعه مدیریت جامعه را به دست داشته باشند که خود روحیه انقلابی دارند و ما باید در دانشگاه‌ها برای تربیت مدیران آینده این‌چنین نگاهی داشته باشیم.
در آئینی با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی، رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور  و مسئولین دانشگاه‌های استان بوشهر از خدمات مسئولین دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های علوم پزشکی، پیام نور و فرهنگیان تقدیر و مسئولین جدید این دفتر نمایندگی معرفی شدند.
در این آئین از زحمات حجت‌الاسلام عباس دشتی مسئول سابق دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تقدیر به عمل آمد و حجت‌الاسلام مهدی جمالی به عنوان مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، حجت‌الاسلام حسین حاجیانی به عنوان مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور و حجت‌الاسلام سید عبدالجلیل حسینی به عنوان مسئول دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان معرفی شدند.


انتهای پیام/م.غ ۱۰۲۳