عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان: شناسایی بیش از ۱۲هزار بیمار کرونایی تاکنون/ اشغال ۹۰ درصد تخت‌های بخش‌های کرونایی بیمارستان شهید گنجی برازجان

ماریا خویش دوست در گفتگو با روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان دشتستان افزود: در حدود چهل‌ویک هزار و ۶۵۹ نمونه در مراکز منتخب کرونا شهرستان برای مراجعین انجام‌گرفته است.
وی  بیان کرد: با توجه به شروع پیک پنجم و روند صعودی بیماری کرونایی از اول تیرماه مراجعه به مراکز منتخب کرونا افزایش‌یافته و روزانه به‌طور متوسط برای ۲۰۵نفر تست تشخیص کرونا انجام می‌گیرد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان تصریح کرد: با افزایش مبتلایان به بیماری کرونا تعداد مراجعه بیماران کرونایی به بخش‌های درمانی شهرستان نیز افزایش‌یافته و در حاضر در حدود ۹۰ درصد  ظرفیت بخش‌هایی کرونایی اشغال‌شده است.
خویش دوست تاکید کرد: افراد با مشاهده هرگونه علائم اولیه کرونا که در جهش جدید  بیشتر شبیه علائم سرماخوردگی است (تب ، سردرد، گلودرد ، آبریزش بینی ) به مراکز درمانی مراجعه کرده و از خوددرمانی در منزل اکیدا خودداری نمایند.
وی همچنین گفت : متاسفانه مراجعه افراد بدحال به بیمارستان افزایش‌یافته و با بررسی‌های انجام‌گرفته مشخص شد که این افراد بدون مراجعه به پزشک به خوددرمانی در منزل پرداخته‌اند و زمان طلایی برای درمان موثر و به‌موقع را ناآگاهانه ازدست‌داده‌اند.
خویش دوست  توصیه کرد: سه اصل مهم در پیشگیری و کنترل بیماری کرونا که استفاده از ماسک، فاصله اجتماعی و تهویه مناسب می‌باشد را به‌صورت صحیح  رعایت نمایند.

انتهای پیام/س.غ/۳۰۳۰