عمومی | دانشگاه جامع علمی کاربردی

دوره آشنایی با نظام علمی کاربردی ویژه متقاضیان تدریس در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز برگزار شد

به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی البرز، دوره آموزشی یک‌روزه آشنایی با نظام علمی کاربردی برای ۱۳۰ مدرس علمی کاربردی، توسط این واحد استانی برگزار شد.
این دوره ویژه متقاضیان تدریس واحد استانی البرز در فراخوان سال ۹۹، متقاضیان تدریس هیات علمی سایر دانشگاه ها و متقاضیان خبره مورد تایید هیات اجرایی جذب دانشگاه جامع علمی کاربردی بود که به جهت رعایت شیوه نامه های بهداشتی ستاد کرونای استان البرز، از طریق ویدیو کنفرانس بصورت برخط انجام شد.
در این جلسه، علیرضا جمالزاده معاون مدیرکل برنامه ریزی درسی در مطالعات برنامه های آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی با محور ارائه مهارت، فناوری و برنامه‌ریزی درسی به ارائه برخی مباحث مهم به مدرسان پرداخت.
در این دوره مدرسان با تعریف و ماهیت آموزش علمی کاربردی و تفاوت آن با آموزش نظری و دستگاه‌های اجرایی متولی آموزش‌های شغلی در کشور آشنا شدند. تاریخچه و شکل گیری این دانشگاه، نوع آموزش، عناصر آموزشی، مشخصه‌های نظام آموزشی، آموزش در محیط کار، الگوی تدوین برنامه درسی، آنالیز توانمندی‌ها و مهارت‌های شغلی، آموزش در حین کار و آشنایی با ۵ نظام آموزشی برتر در جهان از دیگر مباحثی بود که معاون مدیرکل برنامه ریزی درسی دانشگاه به تشریح و تببین آنها پرداخت.
در ادامه رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی البرز در جمع مدرسان جدیدالورود، توسعه مهارت در سطح آموزش عالی را از مراحل الزامی این دانشگاه عنوان کرد و اظهار داشت: در حال حاضر دانشگاه جامع علمی کاربردی با رویکرد مهارت‌آموزی به دنبال این است که علاوه بر استفاده از ظرفیت علمی اساتید از تجربیات چند ساله آنان در حوزه‌های فنی نیز بهره‌مند شود.
دکتر حامد باقری با محور آشنایی با نظام آموزش علمی کاربردی به بیان چیستی، چرایی و رویکردهای جدید آموزش‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی و مقررات آموزشی مربوطه پرداخت.
ریزمحتوای آشنایی با نظام علمی کاربردی، آشنایی با ۴ نسل دانشگاه‌های کشور و به طور ویژه شناخت دانشگاه نسل سوم و اهداف آن به عنوان دانشگاه کارآفرین، آشنایی با جایگاه و سیستم آموزشی دانشگاه، تفاوت آن با سایر نظام‎های آموزشی، ضرورت اجرای دوره‌های مهارتی علمی کاربردی، ساختار و سطوح آموزش، نقاط ضعف و قدرت آن و برخی وظایف اصلی مدرسان و شیوه تدریس از جمله عنوان های مورد اشاره در این دوره بود.
سپس معاون اجرایی دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی البرز نیز با ذکر این مهم که جهل به قانون رافع مسئولیت نیست، به تشریح قوانین مالی و حقوقی و بیان مقررات انضباطی پرداخت و از متقاضیان تدریس خواست، طی فرآیند آموزش صلاحیت حرفه‌ای در ابعاد مختلف فردی، عمومی و علمی را رعایت کنند.
در پایان مقرر شد متقاضیان تدریس در آزمون پایان دوره بصورت برخط شرکت کنند.