عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

آغاز فعالیت پایگاه‌های سنجش سلامت نوآموزان در شهرستان دشتستان

کارشناس مسئول واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: این طرح باهدف بررسی سلامت جسمانی و بررسی آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان انجام می‌گیرد.
فرشته بحرانی افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال در حدود پنج هزار دانش‌آموز بدو ورود به دبستان در پایگاه‌های سلامت سنجش می‌شوند.
وی همچنین اظهار کرد: سنجش سلامت دانش‌آموزان از هفتم تیرماه آغاز و به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت و ۸ پایگاه در شهرهای برازجان، سعدآباد، شبانکاره، تنگ ارم، کلمه و آبپخش عهده‌دار سنجش حدود ۵ هزار ۱۷۵ نوآموز شده‌اند.
بحرانی تصریح کرد: با توجه به شیوع کرونا و وضعیت ویژه استان، هر پایگاه ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی طبق مصوبات ستاد مقابله با کرونا شهرستان است و ارائه خدمات و سنجش در این پایگاه‌ها با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری و نوبت دهی است.
کارشناس مسئول واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان بیان کرد: در پایگاه‌های سنجش اقداماتی شامل شنوایی و بینایی‌سنجی، تست هوش، آمادگی تحصیلی و مراقبت‌های تن سنجی جهت نوآموز انجام و جهت مراقبت‌های بهداشتی، واکسیناسیون و معاینات پزشکی، نوآموزان را به مراکز خدمات جامع سلامت ارجاع می‌دهند.

انتهای پیام/س.غ ۳۰۳۰