عمومی | دانشگاه علوم پزشکی قزوین

دومین نشست شورای هماهنگی مشارکت های مردمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین

دومین نشست شورای هماهنگی مشارکت های مردمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین با حضور دکتر پیمان نامدار، رئیس دانشگاه و اعضای شورا،  با دستور پیگیری مصوبات نخستین نشست این شورا، بررسی ایده ها و پیشنهاد های بهبود و افزایش جذب خیرین و تشکیل کمیته های اجرایی، روز نهم تیر ۱۴۰۰ در سالن اجتماعات ستاد دانشگاه برگزار شد.

دکتر نامدار، رئیس دانشگاه در این نشست،با تقدیر و قدرشناسی از خیرین سلامت،گفت: اثر خیرین در حوزه سلامت موجبات برکات فراوانی را برای دانشگاه فراهم آورد و تنگناهایی که در اثر کرونا حوزه سلامت را آزار می داد، با کمک خیرین پشت سرگذاشتیم.

رئیس دانشگاه ادامه داد: در ابتدای سال ۱۳۹۹ و در اوج همه گیری کرونا، اتفاق بزرگی رخ داد و خیرین در زمینه های مختلف نیروی انسانی و کمک های مالی و اهدای تجهیزات به حوزه سلامت یاری رساندند و ما توانستیم بحران را مهار کنیم.

دکتر نامدار با اشاره به اینکه مردم در خیریه ها نقش اصلی را دارند، گفت: ما نباید خیرین و مردم را گرفتار کاغذبازی ها و آیین نامه های اداری کنیم بطوری که از کمک کردن پشیمان شوند، همگرایی ما و احترام به همه سلایق و علاقه ها، مردم را ترغیب می کند تا به حوزه سلامت کمک کنند. مردم در کمک کردن آزاد هستند. ما نیازهایمان را باید تبیین کنیم و با روش های درست اطلاع رسانی به اطلاع مردم و خیرین برسانیم.

رئیس دانشگاه ضعف در ارایه درست اعلام نیاز ها به خیرین را یادآور شد و افزود :ضعف ما این است که نتوانستیم نیازهای اولویت دارمان را در حوزه سلامت به خیرین اعلام کنیم، پس در نتیجه لازم است کمیته های پیش بینی شده هرچه سریع تر شکل بگیرد و در جلسه بعدی گزارش دهند.

دکتر نامدار در پایان گفت: در حوزه سلامت، مجمع خیرین بیشترین نقش را در جذب و هدایت خیرین و کمک های آنان دارد و دانشگاه باید در کنار مجمع در سیاستگذاری و اعلام نیازمندی ها فعالیت کند. امور باید تسهیل شود، ارتباط ها بیشتر و توسعه یابد.

پیش از سخنان دکتر نامدار، مهندس نوری، مسوول امور مشارکت های اجتماعی، سازمان های مردم نهاد و خیریه های حوزه سلامت گزارشی از پیشرفت مصوبات جلسه پیشین و پیش نهاد کمیته های اجرایی ارایه داد و همچنین دکتر مسعود رضایی، متخصص اطفال، فعالیت های برنامه تکامل کودک  را تشریح کرد.