عمومی | دانشگاه شیراز

نشست مشترک مدیر مرکز مطالعات دانشگاه شیراز و مدیر کانون پرورش فکری استان فارس

خته شده است.
وی ادامه داد: راه اندازی نخستین و تنها مجله علمی-پژوهشی مطالعات ادبیات کودک، تالیف و ترجمه کتاب های نظری و کاربردی در این حوزه، برگزاری همایش های دوسالانه ادبیات کودک، انجام پژوهش های بنیادین و جشنواره های و نشست های تخصصی گوناگون در این حوزه، گشایش کتابخانه تخصصی ادبیات کودک در دانشگاه شیراز، تنها بخشی از کارنامه پرافتخار مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز است.
رئیس مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز هدف از برگزاری این نشست را بررسی امکانات و ظرفیت های هر دو مجموعه به منظور همکاری و تعامل بیشتر در حوزه ادبیات کودک و نوجوان عنوان کرد و اظهار داشت: با هم افزایی این دومجموعه می تواند کانون فارس را در شمار برترین شعبه کانون ایران برساند.
استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شیراز با اشاره به اینکه کانون با مخاطب ویژه سروکار دارد، گفت: کودکان و نوجوانانی که با علاقه و نگاه ویژه ی خانواده هایشان به کانون در مراکز حضور دارند و فعالیت می کنند، می توانند مخاطبان خوبی برای انجام پژوهش ها و فعالیت های دانشگاه باشند.
در ادامه، دکتر محبوبه البرزی، مدیر قطب علمی شهروندی و عضو شورای پژوهشی مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز نیز در این جلسه بااشاره به ظرفیت های مختلف کانون و مرکز مطالعات؛ بر نیاز دوسویه ی مرکز مطالعات و کانون فارس تاکید کرد.
وی نیازسنجی آموزشی و پژوهشی مربیان و اعضای کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوان به ویژه در دوران کرونا و پساکرونا را ضروری دانست و اظهار داشت: مرکز مطالعات ادبیات کودک و قطب علمی شهروندی دانشگاه شیراز آمادگی دارد تا پس از دریافت لیست نیازهای آموزشی و پژوهشی کانون، پاسخ گوی نیازهای ایشان با روش های علمی خود باشد.
استفاده دانشجویان و دانش آموختگان ادبیات کودک دانشگاه شیراز از مراکز کانون و منابع موجود در آن جا، همکاری کانون در همایش ها و نشست های تخصصی مرکز مطالعات، به ویژه همایش روز جهانی کودک که از سوی قطب علمی شهروندی و مرکز مطالعات ادبیات کودک و نوجوان دانشگاه شیراز برگزار می شود، معرفی و ارائه ی دستاوردهای مرکز مطالعات به جتمعه ی مخاطب با همیاری کانون؛ برگزاری کارگروه های مختلف با حضور نمایندگان کانون و معرفی رابط های خبری از سوی هر دو نهاد، ازجمله مواردی بود که از سوی دانشگاه و کانون مطرح و درخصوص انجام آن هم اندیشی و تبادل نظر شد.
مدیرکل کانون فارس نیز در این جلسه، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست اظهار داشت: دانشگاه شیراز به عنوان دانشگاه مادر در زمینه ی ادبیات کودک فعالیت های گسترده و موثری داشته است و ارتباط کانون با دانشگاه شیراز می تواند زمینه ی رشد و تعالی بیش از پیش این حوزه را فراهم کند.
آقای سعیدرضا کامرانی برای هر نوع همکاری با دانشگاه از سوی کانون اعلام آمادگی کرد و گفت: مرکز آفرینش های ادبی کانون، از این پس با تعامل بیشتر و شرکت در برنامه های مختلف دانشگاه، نقش پر رنگ تری را در برقراری این ارتباط ایفا می کند.
پیشنهاد عضویت کارشناسان و مربیان کانون در کارگروه های دانشگاه با هدف آموزش و آگاهی از برنامه های علمی این حوزه نیز از سوی مدیرکل کانون فارس مطرح شد.