کتاب «سیاستگذاری ارتباطات و رسانه» ترجمه میشود
کتاب « سیاستگذاری ارتباطات و رسانه؛ فرایندها، نیروهای درگیر و انواع بینالمللی » نوشته رابرت جی پیکارد توسط مهدی شقاقی در پژوهشکده ارتباطات پژوهشگاه ترجمه میشود.
این کتاب باعنوان Media and Communications Policy Making; Processes, Dynamics and International Variations سال ۲۰۲۰ منتشر شده است. کتاب «سیاستگذاری ارتباطات و رسانه» در پی بهکارگیری رویکردها و دانش سیاستگذاری در قلمرو ارتباطات و رسانه است و هدف آن کمک به افرادی است که علاقهمند به سیاستگذاری ارتباطات و رسانهاند تا بتوانند فهم بهتری نسبت به فرایندها و نیروهای اثرگذار در شکلگیری سیاست به دست دهند؛ این کتاب همچنین انواع سیاستهای مورد استفاده در کنترل و نظارت بر ارتباطات و رسانه را بازخوانی میکند و سیاستگذاری سنتی را به چالش میکشد.
کتاب این آگاهی را ایجاد میکند که تصمیمات سیاستی در حوزه ارتباطات و رسانه به قواعدی که از سوی سایر نحلههای سیاستی و سطوح حاکمیتی وارد شدهاند، بسیار وابسته است.
کتاب «سیاستگذاری ارتباطات و رسانه» به سه بخش تقسیم شده است. بخش اول متمرکز است به تعاریف، نظریهها، رویکردهای لازم برای فهم سیاستگذاری و رویههای مطالعات سیاستگذاری. بخش دوم متمرکز به تفاوتها و پیچیدگیهای سطوح مختلف سیاستگذاری است و بررسی میکند که چطور ساختارها و کنشهای مختلف سیاستگذاری، فرایندهای سیاستی را تحت تاثیر قرار میدهند و خروجیها را زیر نفوذ میگیرند. بخش سوم به فنون و روشهای تحلیل، ارزشیابی و بازبینی متمرکز است و به رویههای حمایت از سیاستهای رسانهای و مسائل مربوط و اثرات آن روی سیاستگذاری توجه دارد.