عمومی | دانشگاه شیراز

گفت‌وگو با نماینده سازمان سنجش در استان فارس درخصوص برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۰

کنکور سراسری ۱۴۰۰، در روزهای چهارشنبه پنجشنبه، جمعه و شنبه ۹، ۱۰، ۱۱ و ۱۲ تیرماه با حضور ۸۹هزار و ۴۲۸داوطلب در استان فارس برگزار خواهد شد.

به گفته ی دکتر علیرضا افشاری فر، معاون آموزشی دانشگاه شیراز و نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان فارس، این آزمون در استان فارس، در ۳۷شهرستان استان با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی برگزار می شود.

معاون آموزشی دانشگاه شیراز، ضمن اعلام این خبر توضیح داد: آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ در استان فارس، در ۵ گروه علوم تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان های خارجی با شرکت ۸۹هزار و ۴۲۸ داوطلب در استان برگزار می شود که از این آمار، ۴۱هزار و۴۲۴ نفر در گروه تجربی، ۸هزار و۷۳۴ نفر در گروه ریاضی، ۲۱هزار و۲۸۷ نفر در گروه علوم انسانی، ۷هزار و۶۱۳ نفر در گروه هنر و ۱۰هزار و۳۷۰ نفر در گروه زبان شرکت کرده اند.

وی درخصوص زمان برگزاری آزمون ها گفت: آزمون سراسری گروه هنر (روز چهارشنبه صبح ۹تیرماه)، گروه علوم ریاضی و انسانی (روز پنجشنبه صبح ۱۰تیرماه)، گروه تجربی (روز جمعه صبح ۱۱ تیرماه) و گروه زبان (روز شنبه صبح ۱۲ تیرماه) برگزار خواهد شد.

دکتر افشاری فر با تاکید بر اینکه، برای برگزاری این آزمون، تمهیدات لازم به منظور حفظ سلامت افراد و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا صورت گرفته است، توضیح داد: امسال تعداد حوزه ها و روزهای آزمون برای کاهش تراکم داوطلبان افزایش یافته و آزمون ها با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و با نظارت نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی انجام خواهد شد.

وی افزود: برای افراد معلول حوزه ی اختصاصی در نظر گرفته شده است؛ همچنین از داوطلبان مبتلا به کرونا با هماهنگی معاون محترم بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در یک بیمارستان، آزمون گرفته می شود. طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، افرادی که در زمان برگزاری آزمون ها مشکوک به بیماری کرونا باشند نیز، به محیط های اختصاصی درنظرگرفته شده هدایت می شوند و در مکانی جداگانه آزمون خواهند داد.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان فارس گفت: آزمون های سراسری سال۱۴۰۰، در ۳۷ شهرستان استان، در حوزه های متعددی وابسته به دانشگاه های دولتی، آزاد، پیام نور، صنعتی، فنی حرفه ای و علوم پزشکی و همین طور آموزش و پرورش فارس برگزار خواهد شد.

دکتر افشاری فر درخصوص شیوه و زمان پرینت کارت شرکت در آزمون نیز گفت: کارت های شرکت در آزمون همه متقاضیان به همراه راهنمای شرکت در آزمون از روز یکشنبه مورخ ۶ تیرماه ۱۴۰۰ تا روز سه شنبه ۸تیرماه ۱۴۰۰ برای مشاهده و پرینت، روی درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت و متقاضیان ، برای پرینت کارت شرکت در آزمون باید در تاریخ تعیین شده به درگاه اطلاع رسانی نام برده مراجعه نموده و با واردکردن شماره سریال کارت اعتباری ثبت نام (۱۲رقمی) و شماره شناسنامه یا شماره پرونده و کدپیگیری ثبت نام (۱۶رقمی) و نام و نام خانوادگی، کدملی و سریال شماره شناسنامه یک نسخه پرینت از راهنما و کارت شرکت در آزمون تهیه نمایند.

وی افزود: متقاضیانی که در ۲ یا ۳ گروه آزمایشی متقاضی شده اند؛ باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی اصلی، برحسب مورد نسبت به پرینت کارت گروه آزمایشی دوم و یا گروه های آزمایشی دوم و سوم (گروه های آزمایشی هنر و زبان های خارجی) خود نیز اقدام نمایند.

نماینده سازمان سنجش در فارس یادآور شد: برای شرکت در جلسه ی آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس دار و ارائه آن الزامی است.

وی همچنین درباره ی نحوه ی اصلاح اطلاعاتی که احیانا به اشتباه در کارت شرکت در آزمون درج گردیده است، توضیح داد: متقاضیان درصورت مشاهده ی نقص احتمالی در مشخصات سجلدی شامل نام و نام خانوادگی، سال تولد، شماره شناسنامه، سال اخذ و نوع دیپلم، شماره ملی، سری و سریال شناسنامه، محل تولد، لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذکور حداکثر تا تاریخ ۱۲/۰۴/۱۴۰۰ منحصراً به درگاه اطلاع رسانی این سازمان (قسمت ویرایش اطلاعات) مراجعه و با توجه به توضیحات مندرج در درگاه نسبت به اصلاح موارد اقدام نمایند. چنانچه نسبت به سایر اطلاعات مندرج معترض هستند، ضروری است برای بررسی موضوع صبح ها از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۰۰ و بعدازظهرها از ساعت ۱۴:۰۰تا۱۸:۰۰ روزهای اعلام شده طبق زمان بندی مندرج در جدول زیر به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه ی رفع نقص حوزه مربوطه به شهرستان مراجعه نمایند.

آدرس واحد رفع نقص شهرستان شیراز: خیابان ساحلی غربی- مجتمع فرهنگی-رفاهی دانشگاه شیراز


تاریخ مراجعه متقاضیان به باجه های رفع نقص با توجه به گروه آزمایشی

گروه های آزمایشی

زمان مراجعه به باجه رفع نقص

هنر

روز سه شنبه ۸تیرماه ۱۴۰۰

علوم انسانی

روزهای سه شنبه ۸تیرماه ۱۴۰۰ و

چهارشنبه ۹ تیرماه ۱۴۰۰

علوم ریاضی و فنی

علوم تجربی

روزهای چهار شنبه ۹ تیرماه ۱۴۰۰و

پنجشنبه ۱۰ تیرماه۱۴۰۰

زبان های خارجی

پنجشنبه ۱۰ تیرماه۱۴۰۰ و جمعه ۱۱ تیرماه۱۴۰۰