عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: استان بوشهر ازنظر سواد سلامت در رتبه ممتاز کشوری قرار دارد/ گزارش تصویری

دکتر سعید کشمیری در جمع اعضای کانون بسیج جامعه پزشکی استان و پایگاه‌های مقاومت دانشگاه افزود: خودمراقبتی اصل مهمی در تأمین سلامت جامعه است که با توجه به سیاست‌های وزارت بهداشت، استان بوشهر جایگاه اول در بین استان‌های کشور را کسب کرده است.
وی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه بیان داشت: هم استانی‌های ما در خصوص سطح سواد سلامت در رتبه بالایی قرار دارند اما در خصوص عمل کردن به این مهم موفق نبوده و کم‌تحرک‌ترین استان کشور و همچنین جزو سه استان با آمار بالای بیماری دیابت هستیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بالاترین علت مرگ‌ومیر در کشور مربوط به بیماری‌های قلبی و عروقی است درحالی‌که در استان بوشهر بیماری دیابت و عوارض ناشی از آن در اولویت علل و عوامل مرگ‌ومیر هم استانی‌ها قرار دارد.
دکتر کشمیری ضمن تقدیر از تلاش‌های ایثارگرانه کارکنان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در سال‌های گذشته شاهد زحمات و برنامه‌های بسیار کاربردی بسیج جامعه پزشکی استان در کنار دانشگاه بوده‌ایم و در سال جاری نیز تمام امکانات خود را در خدمت بسیج جامعه پزشکی و پایگاه‌های مقاومت قرار می‌دهیم تا حضور آنان در ارائه خدمت پررنگ‌تر از گذشته نمود پیدا کند.
وی خاطرنشان کرد: هدف ما تعامل و همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بسیج جامعه پزشکی است که امید است با همکاری یکدیگر در جهت رفاه حال هم استانی‌ها بتوانیم خدمات بیشتر و باکیفیت‌تری ارائه کرده و بر معنویت خود بی افزاییم.
رییس بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر نیز گفت: هدف و اصل برنامه‌های ما مقدم شمردن پیشگیری بر درمان است ازاین‌رو اصلاح فرهنگ آموزش مردم جزو برنامه‌های دارای اولویت ما محسوب می‌شود.
دکتر مرادعلی فولادوند افزود: سعی ما بر این است که در کنار کارهای فرهنگی، آموزشی و بهداشتی در جمع مردم حضور یافته و خدمات خود را به‌صورت مستقیم به آنان ارائه کنیم.
وی بیان داشت: خوشبختانه سطح سواد سلامت مردم افزایش‌یافته اما عمده ضعف ما در عمل کردن به آن است که باید با فرهنگ‌سازی درست، مردم را به سمت رفتار صحیح سوق بدهیم.
رییس بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر گفت: تیم‌های چهار نفره‌ای شامل پرستار، کارشناس تغذیه، پزشک و کارشناس بهداشت محیط را به روستاهای استان اعزام می‌کنیم که منطقه‌های تحت پوشش خود را به‌صورت ادواری مورد ارزیابی قرار داده و غربالگری، ویزیت بیماران و آموزش مردم را بر عهده‌دارند ولی عمده و بستر کار آنان بر آموزش است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: در خصوص دانش و آگاهی در رتبه اول کشوری قرار داریم که این موفقیت اتفاقی نبوده و همت مجموعه دانشگاه صورت گرفته است.
دکتر عبدالمحمد خواجه‌ئیان افزود: در حال حاضر عمده فعالیت‌های بسیج جامعه پزشکی در بخش درمان و به‌صورت برپایی بیمارستان‌های صحرایی بوده که کار بسیار ارزشمندی است اما می‌توان در حوزه اصلاح سبک زندگی و آموزش مفاهیم سلامت هم کمپینی تشکیل داده و از این راه آموزش‌های مفیدی را به هم استانی‌ها ارائه کنیم.
وی بیان داشت: در حال حاضر خدمات نوین سلامت در بخش‌های تغذیه، روان‌پزشکی، بررسی بیماری‌های غیر واگیر در حال انجام است که انتظار داریم بسیج جامعه پزشکی به‌عنوان یک سازمان قدرتمند، سایر بسیجیان در محلات و در سازمان‌ها را به سمت ارائه بیشتر خدمات سوق دهد زیرا سلامت جامعه تضمین‌کننده توسعه جامعه است.
انتهای پیام/ م.ف 1026