عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

بازدید مجازی از پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) و مرکز اطلاع رسانی علوم و فناوری (ICeST)

دفتر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه فنی و حرفه ای (TVU) ، با همکاری پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) و مرکز اطلاع رسانی علوم و فناوری (ICeST) ، با هدف آشنایی اساتید، محققان و دانشجویان با امکانات و خدمات تحقیقاتی موجود، بازدیدی مجازی از این دو مرکز داشتند.

در این بازدید مجازی که با هدف تسریع در تعاملات علمی ، آموزشی ، پژوهشی و فناوری انجام شد ، خدمات و سیستم های مختلف ISC و ICeST مورد بررسی قرار گرفت.

در این بازدید مجازی نکات زیر ذکر و معرفی شد:

* خدمات پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) و پایگاه های اطلاعاتی مختلف آن ،

* جایگاه دانشگاه ها در کشور و سایر کشورهای اسلامی در رتبه بندی ISC ،

* خدمات مرکز اطلاعات علوم و فناوری (ICeST)

* شاخص ها و نحوه ارزیابی عملکرد دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی در سطح ملی و بین المللی ،

* روش نمایه سازی مقالات کامل و تحلیل استنادی اطلاعات کتابشناختی آن اسناد و

* دانشگاه ها ، مجلات ، نویسندگان و برترین آثار علمی جهان اسلام

در پایان بحث ، شرکت کنندگان سوالاتی را در مورد چگونگی دستیابی به منابع اطلاعاتی مختلف ISC و ICeST ملی و بین المللی ، انواع رتبه بندی و ... مطرح کردند که هم سخنرانان بازدید مجازی پاسخ دادند و هم توضیحات لازم را ارائه دادند.

این بازدید مجازی از طریق لینک https://webinar.tvu.ac.ir/isc در روز سه شنبه ۱۴۰۰/۴/۱ از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۲:۰۰ به وقت استاندارد تهران در دسترس عموم قرار گرفت.

برای آن دسته از اعضای هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی که نتوانسته اند در این بازدید مجازی شرکت کنند ، فایل ویدیویی ضبط شده به زودی در وب سایت انگلیسی دانشگاه فنی و حرفه ای به آدرس tvu.ac.ir/en در دسترس خواهد بود.