عمومی | مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس

برگزاری اولین شورای مدیران مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس در سال ۱۴۰۰

برگزاری اولین شورای مدیران مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس در سال ۱۴۰۰
شورای مدیران مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس در روز دوشنبه  ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۰ در سالن مرحوم پاشالی و با حضور رئیس، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه، معاونین، روسای ادارات مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس و رئیس ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی زرقان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس در ابتدا حاج آقا موسوی ضمن گرامیداشت دهه کرامت و میلاد با سعادت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام سخنانی را در همین رابطه بیان نمودند. ایشان از کرامات امام هشتم(ع) و حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها صحبت نمود و کرامات  را به عزت و سخاوت تشبیه نموده و ادامه دادند که انسان های دارای کرامت و عزت نفس در حقیقت در جامعه به راحتی و محترمانه زندگی می‌کنند، در ادامه راجع به تقوای امام رضا علیه السلام مسائلی را مطرح و خواستار پیروی و سرلوحه قرار دادن تقوای آن امام همام در زندگی روزمره همکاران شدند.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه با اشاره به آیه « ان اکرمکم عندالله اتقاکم » فرمودند هر کس در هر پست و مقامی با هر زبان دین و مسلکی که باشد برای خودش دارای شخصیت است و البته بسته به تقوای فرد احترام دارد. وی در همین رابطه با داستانی از حضرت سلیمان در مورد آیه ی مذکور  آن را تشریح نمود و از سلمان به این گونه یاد نمود که در مسلمانی ما باید سرمشق قرارگیرد به طوری که در اشعار در مردان شخصیت جهان اسلام اینطور ذکر شده: که اول بایدت سلمان شدن آنگه مسلمانی.

حاج آقا موسوی در ادامه سخنانی از انتخابات و حماسه ۲۸ خرداد ماه که به کوری چشم دشمنان اسلام و ایران در تاریخ جاودانه ماند، اظهار داشت با حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای حماسه ای جاودانه رقم خورد و برگ زرین دیگری به تاریخ جمهوری اسلامی ایران افزوده شد.
در ادامه آقای دکتر حسینی معاون پشتیبانی و برنامه ریزی مرکز به عنوان رئیس جلسه شورای مدیران توضیحاتی را در مورد دستور کار جلسه بیان نمودند. پس از ایشان آقای دکتر بذرافشان رئیس مرکز ضمن خوش آمد گویی و تبریک به سرکار خانم دکتر مفتون آزاد همه مدیران را به شرکت در دوره آموزشی مدیران پایه و میانی که از سوی سازمان تحقیقات، آموزش ترویج کشاورزی و با اجرای موسسه آموزش و ترویج کشاورزی برگزار خواهد شد،  تاکید وافر نمودند و در این باره توضیحاتی را ارائه کردند.
پس از ایشان آقای مهندس نورالهی مدیر امور اداری مرکز پیرامون ارزشیابی کارکنان غیر هیات علمی با توجه به مدارک پیوست همکاران  در سامانه مربوطه صحبت هایی را ارائه نمودند. در همین رابطه نیز دکتر حسینی توضیحاتی کامل جامع تری را به سمع و نظر حضار رساندند.
در ادامه رئیس مرکز تقاضای برگزاری دوره آموزشی ارزشیابی و مرخصی از طرف اداره آموزش کارکنان و معاونت آموزشی را داشته و مقرر گردید اجرای این دوره پیگیری گردد.
گزارش عملکردهای سه ماهه مدیران ستادی مرکز از دیگر موارد شورای مدیران بود که در ابتدا مهندس شادکام رئیس پشتیبانی گزارش سه ماهه از عملکرد گروه پشتیبانی مرکز و ایستگاه‌ها را ارائه دادند. پس از وی مهندس نعمتی سرپرست اداره روابط عمومی گزارش عملکرد این اداره را طی سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ به سمع و نظر حاضرین رساند و در ادامه دکتر جرعه نوش رئیس اداره طرح و برنامه، بودجه و آمار گزارش اجمالی اداره مذکور را برای حضار تشریح نمود. پس از ایشان در خاتمه آقای دکتر بخشی راجع به عملکرد معاونت آموزشی در سه ماهه اول سال جاری و دوره های آموزشی نیازسنجی شده توضیحاتی را مطرح نموده و خواستار حضور حداکثری همکاران در این دوره ها شدند. دکتر بخشی همچنین تقاضای اجرا و برگزاری دوره های ضمن خدمت در خارج از وقت اداری را داشت و در مورد نیاز سنجی آموزشی سال ۱۴۰۰ گفت همه بایستی مساعدت و همکاری کنند تا برنامه های زمانبندی آموزش ها به خوبی پیش برود. برای جمع بندی این نشست آقای دکتر حسینی در پایان برنامه دورکاری همکاران را مطرح و خواستار مدیریت نمودن نیروهای تحت امر مدیران ستادی در ادارات خودشان در رابطه با استفاده از دورکاری کارکنان شدند.