عمومی | دانشگاه کردستان

نشست کارکنان شرکت عرصه فناور دانشگاه کردستان با رئیس حوزه ریاست دانشگاه کردستان برگزار شد

نشست رئیس حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه کردستان، با کارکنان شرکت عرصه فناور تریفه وابسته به مرکز رشد دانشگاه در دفتر ریاست دانشگاه کردستان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، نشست رئیس حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه کردستان، با کارکنان شرکت عرصه فناور تریفه وابسته به مرکز رشد دانشگاه در دفتر ریاست دانشگاه کردستان برگزار شد.
در این جلسه  برخی مشکلات و نیازمندی ها و نیز چشم انداز کلی این واحد فناور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
رضا اندایشه با اشاره به اینکه در این شرکت ۷ نفر از دانشجویان دانشگاه کردستان مشغول به کار هستند، افزود: چارچوب کلی شرکت و نقش این واحد فناور در اشتغال زایی جوانان استان از جمله ایجاد درآمد پایدار روستاییان، بسته بندی میوه، خشکبار و عسل طبیعی استان، کشاورزی پایدار و افزایش رضایت کشاورزان از میزان تولید و نیز تامین نهاده، صنایع دستی و گردشگری استان است.
مدیر عامل شرکت عرصه فناور تریفه (وابسته به مرکز رشد دانشگاه کردستان) با اشاره به پتانسیل استان در سه حوزه کشاورزی، صنایع دستی و گردشگری افزود: هدف از راه اندازی این شرکت تلاش در راستای  ساماندهی این سه بخش مهم و پیش‌ران، در زمینه اشتغال پایدار است.
اندایشه با اشاره  به توجه و کمک  مسئولان  اداره میراث فرهنگی به بخش گردشگری و صنایع دستی استان عنوان کرد: در این شرکت توجه خاصی به این بخش‌ها شده به طوریکه  آموزش، معرفی و اهمیت هر کدام از این دو بخش از اولویت‌های این واحد فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه است.
مدیر عامل شرکت عرصه فناور تریفه همچنین از انتظارات خود از مسئولین در جهت رفع موانع موجود در مسیر پیشرفت این شرکت اشاره و اظهار داشت: با توجه به ایجاد اشتغال جوانان تحصیل کرده در این شرکت، عزم راسخ مسئولان خصوصا مسئولین محترم دانشگاه کردستان در این زمینه را خواستار شد.
در ادامه هوشمند امجدی، مدیر بخش کشاورزی و تحقیقات، از اهمیت این بخش با توجه به تولید غذای سالم و باکیفیت و بحث امنیت غذایی خبر داد و گفت: در بخش کشاورزی ما سه حوزه، آموزش، تحقیقات و خدمات آموزش کشاورزان در طول مراحل کاشت، داشت و برداشت محصولات زراعی، باغی و... را دنبال خواهیم کرد.
وی افزود: تحقیات کاربردی باتوجه به نیاز و مشکلات موجود کشاورزان و فعالان این بخش شامل خدماتی از جمله تامین انواع نهاده مورد نیاز کشاورزان، احداث باغ، مشاوره حضوری و غیر حضوری جهت افزایش عملکرد کمی و کیفی محصولات، طراحی، اجرا و نگه داری فضاهای سبز ادارات، مطالعه، طراحی و اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار مزارع و باغات، احداث گلخانه است.
امجدی در پایان صحبت‌های خود به برخی از نیازمندی‌های بخش کشاورزی همچون واگذاری احداث و طراحی فضاهای سبز دانشگاه به این شرکت، اختصاص یک اتاق در دانشکده کشاورزی برای مدیریت بخش کشاورزی و تحقیقات، جهت ارتباط مستمر با دانشکده ی کشاورزی و... اشاره نمود.
در ادامه نیز نعمتی مدیر بخش گردشگری شرکت نیز به اهمیت این بخش مغفول در استان اشاره کرد و به تشریح برنامه های خود پرداخت.
نعمتی با توجه به استقبال گردشگران از خانه‌های بوم گردی روستاها توجه بیشتر فعالان این بخش را به بحث خانه‌های بوم گردی استان و سامان‌دهی این بوم گردها در اپلیکیشن و سایت جهت دسترسی اسان گردشگران را خواستار شد.
همچنین شکر پور به عنوان کارشناس صنایع دستی این واحد فناور از توانایی بالایی که در بخش فرش و گلیم استان موجود است، خبر داد و افزود:  آموزش و ساماندهی فعالان این بخش که در کارگاه های کوچک یا خانه‌ها فعالیت می‌کنند ضروری است.
در ادامه دکتر حسین پناهی، مشاور بخش کشاورزی شرکت عرصه فناور تریفه و عضو هیئت علمی دانشگاه کردستان به جمع بندی مباحث ذکر شده در این جلسه پرداخت و باتوجه به اهداف شرکت و افرادی که در بخش های مختلف این واحد فناور به کار گرفته شده‌اند، آینده درخشانی را پیش بینی نمود.
گفتنی است این جلسه با هدف کمک به اشتغال روستایی و اهمیت اشتغال به کار فارغ التحصیلان دانشگاه کردستان برگزار شد.
در پایان جلسه  دکتر سلیمانی مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه نیز ضمن قدردانی از تلاش دانشجویان دانشگاه کردستان برای اشتغالزایی مخصوصا برای دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه کردستان اظهار داشت : دکتر صادقی ریاست محترم دانشگاه با تاکیدات فراوان بر رسالت اجتماعی دانشگاه های نسل چهارم از تلاش های این دانشجویان که در راستای اشتغالزایی هستند قطعا حمایت خواهد کرد و ان شاء الله در فرصتی مناسب دیداری با ریاست دانشگاه برنامه ریزی خواهد شد تا حمایت های بیشتر دانشگاه نیز از شرکت های وابسته به مرکز رشد دانشگاه منشا خدمات بیشتری برای جامعه باشند.