عمومی | دانشگاه علوم پزشکی زنجان

در دانشگاه توانایی تزریق روزانه بیش از ۱۰ هزار دوز واکسن وجود دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اعلام اینکه دو مورد از واکسنهای داخلی در اختیار استانها قرار گرفته و نیز تعداد قابل توجهی وارد استان زنجان شده است؛ و امیدواریم طی روزهای آینده با اطلاع رسانی که انجام خواهد شد تزریق واکسن ایرانی انجام شود افزود: خوشبختانه با برنامه ریزی که صورت گرفته دانشگاه توانایی دارد به شرط تامین واکسن،  روزانه بیش از ۱۰ هزار دز  واکسن تزریق کند.

به گ زارش وب دا - زنجان؛ دکتر پرویز قزلباش در نشست خبری مجازی با خبرنگاران ظهر یکشنبه ۳۰ خرداد در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد احتمال وقوع موج جدید بیماری در استان گفت: در روزهای اخیر با عادی انگاری مردم و تراکمی که در محلهای تجمع از جمله پارکها، تفرجگاهها و دورهمی های خانوادگی و اینکه استفاده از ماسک به حداقل رسیده با این روال احساس خطر و  پیش بینی بر این است که در نیمه تیرماه به بعد روند افزایشی بیماری را به طور محسوسی داشته باشیم.

وی  وضعیت بیماری در استان را نیز اعلام کرد و گفت:  در روزهای اخیر روند افزایشی در میزان سرپایی داشتیم و این زنگ خطر مهمی است که در آینده شاهد افزایش بستری ها نیز باشیم،  روند بستری ها نیز  با روند کاهشی به صورت قطره چکانی است.

مدیرارشد دانشگاه در ادامه روند واکسیناسیون در استان را خوب ارزیابی نموده و افزود:  واکسیناسیون گروههای پرخطر به خوبی پیش می رود و اگر به اهداف مورد نظر نرسیدیم به علت تاخیر در تحویل واکسن بوده است و از امروز نیز با تامین دوز دوم واکسن،  واکسیناسیون برای گروههای ۷۰ سال به بالا و گروههای جامانده آغاز شده و امیدواریم با همین روند پیش برود در عرض دو هفته آینده با اعلام وزارت بهداشت و به شرط تامین واکسن بتوانیم با سرعت بیشتری سنین پایینتر و بالای ۶۰ و یا ۶۵ سال را واکسینه کنیم.

وی مجموع واکسیناسیون در استان زنجان را ۸۵ هزار دز در مجموع واکسن تاکنون عنوان کرد و پایگاه خوردویی و پیاده واقع در پردیس دانشگاه علوم پزشکی، پایگاه شرکت برق واقع در شهرک کارمندان، پایگاه هلال احمر واقع در هنرستان، پایگاه پیام واقع در هتل پیام،  پایگاه مدیریت بحران واقع در شهرک الهیه و پایگاه امام علی(ع) واقع  در سه راه امجدیه را از جمله ۶ مرکز شهر زنجان برای واکسیناسیون اعلام نمود.

وی در توصیه ای به شهروندان گفت: مردم عزیز زنجان برای سهولت کار واکسیناسیون به نزدیکترین مرکز محل سکونت خود مراجعه کنند. و  به دلیل تراکم جمعیت در طی امروز و فردا حتی الامکان مراجعه نکنند و  هیچ نگرانی نیز  از بابت کمبود واکسن نداشته باشند، همچنین شماره تلفن ۳۳۰۱۹۰ برای آگاهی از چگونگی و محل واکسیناسیون به جهت جلوگیری از شلوغی و تراکم جمعیت و توزیع مناسب جمعیت در مراکز واکسیناسیون در نظر گرفته شده است ‌.

رئیس دانشگاه در پاسخ به سوال دیگری گفت: واکسنهای داخلی هم در اختیار استانها قرار گرفته و به استان زنجان نیز تعداد قابل توجهی وارد شده است و امیدواریم طی روز های آینده با اطلاع رسانی که انجام خواهد شد تزریق واکسن ایرانی انجام شود . خوشبختانه با برنامه ریزی که صورت گرفته دانشگاه توانایی دارد به شرط تامین واکسن،  روزانه بیش از ۱۰ هزار دز واکسن تزریق کند.