عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

مدیرکل سازمان غذا و دارو: ارتقاء فنی آزمایشگاه‌های کنترل فرآورده‌های غذایی و دارویی ضروری است/گزارش تصویری

دکتر سید محمود مسیحا هاشمی در بازدید از آزمایشگاه‌های کنترل غذا، دارو و تجهیزات پزشکی بوشهر اظهار داشت: ارتقاء فنی آزمایشگاه کنترل فرآورده‌های غذایی و دارویی به جهت کنترل کیفی در تامین امنیت غذایی و تضمین سلامت افراد جامعه یک راهکاری‌های لازم در جهت ارائه خدمات بهتر است.
معاون غذا و دارو بوشهر نیز با اشاره به جایگاه جغرافیایی و استراتژیک استان بوشهر به عنوان یکی از اصلی‌ترین مبادی ورود کالا گفت: در حال حاضر این آزمایشگاه تجارب خوبی در زمینه کنترل محصولات ورودی و همچنین تولیدات داخلی کسب نموده است.
دکتر یحیی رضایی اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم در زمینه بررسی‌های آزمایشگاهی در حوزه‌های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و در آینده‌ای نزدیک دارویی، فعالیت رو به رشدی داشته باشیم.
وی در حاشیه بازدید از آزمایشگاه‌های کنترل غذا، دارو و تجهیزات پزشکی بوشهر افزود: این آزمایشگاه از دانش کارشناسان متخصص در رشته‌های مرتبط برخوردار است و خدمات آزمایشگاهی مورد لزوم در رابطه با نمونه‌های ارسالی به صورت تخصصی ارائه می‌گردد.
کارشناسان آزمایشگاه کنترل غذایی و دارویی معاونت غذا و دارو نیز با حضور در جلسه مشترک با مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو برخی از نیازمندی‌ها و دیگر موارد پراهمیت در آزمایشگاه جهت توسعه فعالیت‌های کنترلی، همچون تامین برخی اقلام و استانداردها از جمله سموم دفع آفات نباتی، لزوم قرار گیری بخش‌های مختلف همچون تضمین کیفیت در چارت رسمی آزمایشگاهی، حمایت آن آزمایشگاه مرجع از تهیه تجهیزات دستگاهی آزمایشگاهی نظیر LC/MS، HPLC، لزوم برخی بازآموزی در روش‌های کنترل آزمایشگاهی، ارائه گزارش مبسوط در مورد تست‌های حرفه‌ای (PT) ارسالی از آزمایشگاه مرجع جهت بهبود عملکرد جوابدهی آزمون‌ها و رفع برخی مشکلات مربوط به شبکه ملی آزمایشگاهی (LIMS) را مطرح کردند.
مدیرکل آزمایشگاه مرجع کنترل غذا، دارو و تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو از آزمایشگاه کنترل مواد غذایی و دارویی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بازدید به عمل آورد.
انتهای پیام/ غ. ه ۲۰۷۰