عمومی | دانشگاه گیلان

دانشجوی دانشگاه گیلان موفق به دریافت مدال نقره جشنواره جهانی اختراعات ژنو شد

علی احمدی کاسانی دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی دانشگاه با حمایت دانشگاه گیلان و با اختراع چادر صحرایی با فناوری نانو کولرهای خورشیدی موفق به دریافت مدال نقره جشنواره جهانی اختراعات ژنو شد.
جشنواره جهانی اختراعات ژنو که هر ساله زیر نظر دولت سوئیس و شهرداری ژنو در این شهر برگزار می شود بزرگترین رویداد اختراعات جهان است. در این دوره شرکت کنندگانی از ۹۱ کشور جهان اعم از چین, روسیه, اسپانیا, سوئیس در آن شرکت کردند که علی احمدی کاسانی دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی دانشگاه گیلان در این جشنواره موفق به دریافت جایزه ویژه از طرف دولت کرواسی و مدال نقره از طرف دولت سوییس در بین ۵۰۰ شرکت کننده شد.

درباره اختراع چادر صحرایی با فناوری نانو کولرهای خورشیدی:

یکی از مشکلات چادر های صحرایی گرم شدن غیر قابل تحمل فضای داخل آنها در زیر نور آفتاب است که منجر به خطر گرمازدگی و کرامپ گرمایی برای ساکنین خود می گردد. در این اختراع با استفاده از فناوری نانو ، برای اولین بار در جهان از نانو کولر های خورشیدی روی سطح چادر استفاده شده که با تغذیه از نور خورشید محیط داخل چادر را خنک و دمای آن را در حدود ۲۰ درجه سانتیگراد نگاه می دارند. این اختراع در شرایط امداد رسانی به زلزله زدگان در تابستان، مردم عشایر، جنگ زدگان و برای عموم مردم که خواستار استراحت در طبیعت در دمایی مناسب هستند بسیار مفید است. گفتنی است که در زلزله سیچوآن چین در سال ۲۰۰۸ بیش از ۵۰۰۰ نفر از حادثه دیدگان در اثر گرمای بالای چادر های صحرایی جانشان را از دست دادند.